17 558 lukukertaa ·
9 vastausta
18k lukukertaa
9 vastausta
Mistä voi ostaa tammivaneria?
Mietin portaiden kunnostamista, ennen oli askelmassa upotettu muovimatto, nyt haluaisin laittaa tammivaneria sen sijaan, noin 3-4 mm paksua. Mutta en ole löytänyt hyvää paikkaa hankkia sitä. Olen kysynyt Beijer byggistä ja he haluaisivat yli 2000 kr levystä 2400x1200, tuntui vähän kalliilta, vai mitä?
Onko jollain hyviä ehdotuksia?
/Malin
Onko jollain hyviä ehdotuksia?
/Malin
Tässä on pieni lista:
http://www.boandren.com/start.asp?catID=30&type=page
Ei se tosin ole ehkä kovin halpa. ;-\
http://www.boandren.com/start.asp?catID=30&type=page
Ei se tosin ole ehkä kovin halpa. ;-\
Tein sellaisen portaikon uudistuksen joitakin vuosia sitten ja tilasin paksun tammiviilun Beijersin kautta (muistaakseni he vuorostaan tilasivat viilun joltakin jalopuuta myyvältä firmalta Göteborgista).
Viilu, jonka sain, oli noin 3 mm paksua ja sen leveys oli 200 - 250 mm, ja pituus jopa 2 metriä.
Minun tapauksessani korvasin linoleumin, joka oli upotettu askelmiin. Leikkasin linoleumin irti katkoteräveitsellä ja käytin sitä mallina.
Viilu oli hieman paksumpaa kuin linoleum, joten jouduin hiomaan/sikleeraamaan sen samalle tasolle kuin askelnokka.
Paljon palapeliä se vaati, koska portaikkoni on U-muotoinen. Sain valmiiksi yhden askelman päivässä ja liimasin (puuliimalla) ne kiinni yksi kerrallaan. Minulla oli käytössä pieni nauhahiomakone, joka osoittautui täydelliseksi viilun sahaamiseen, ja käytin höylää viimeiseen hienosäätöön, jotta viilu sopisi täydellisesti (ilman rakoja).
Koko ihanuus petsattiin ja lakattiin tavallisella vedellä laimennetulla lattiavahalla.
Tämä oli noin 10 vuotta sitten, kun tein tämän, ja viilu on paikoillaan täydellisesti eikä lakkapinnassa näy kulumista.
Muistaakseni koko ihanuus (noin 4-5 neliömetriä viilua) maksoi silloin noin 2.000 kr
/urbwi
Viilu, jonka sain, oli noin 3 mm paksua ja sen leveys oli 200 - 250 mm, ja pituus jopa 2 metriä.
Minun tapauksessani korvasin linoleumin, joka oli upotettu askelmiin. Leikkasin linoleumin irti katkoteräveitsellä ja käytin sitä mallina.
Viilu oli hieman paksumpaa kuin linoleum, joten jouduin hiomaan/sikleeraamaan sen samalle tasolle kuin askelnokka.
Paljon palapeliä se vaati, koska portaikkoni on U-muotoinen. Sain valmiiksi yhden askelman päivässä ja liimasin (puuliimalla) ne kiinni yksi kerrallaan. Minulla oli käytössä pieni nauhahiomakone, joka osoittautui täydelliseksi viilun sahaamiseen, ja käytin höylää viimeiseen hienosäätöön, jotta viilu sopisi täydellisesti (ilman rakoja).
Koko ihanuus petsattiin ja lakattiin tavallisella vedellä laimennetulla lattiavahalla.
Tämä oli noin 10 vuotta sitten, kun tein tämän, ja viilu on paikoillaan täydellisesti eikä lakkapinnassa näy kulumista.
Muistaakseni koko ihanuus (noin 4-5 neliömetriä viilua) maksoi silloin noin 2.000 kr
/urbwi
Viimeksi muokattu:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 204 viestiä
Fredricsons. Täällä useimmat puutavarakauppiaat ostavat erikoispuunsa. Olen ollut heidän varastossaan noutamassa tilauksia ja se on mahtava kokemus nähdä kaikki materiaali, jota ei tunnu löytyvän mistään muualta.urbwi sanoi:
http://www.fredricsons.com/Home.asp?id=1
Fulkemisten
Talon omistaja
· Enskede
· 2 439 viestiä
Fulkemisten
Talon omistaja
- Enskede
- 2 439 viestiä
www.calexicowood.se tarjoaa kaikkea. Löydän tammen viilutettua vaneria valikoimasta. Onko se sopiva?
Klikkaa tästä vastataksesi