1 472 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Vielä yksi kysymys kantavista seinistä.
Olen todella innokas poistamaan piirustuksessa nuolilla merkityt kaksi seinää.
Yksinkertaisesti luoda avoin pohjaratkaisu siihen, mikä tänään on "ruokasali" ja kulmassa oleva eteinen.
Jos luen piirustusta oikein ja katson kattoristikon rakennetta, epäilen, että seinä _ei_ ole kantava. Kun painan kevyesti olkapäällä jompaa kumpaa seinää, tuntuu siltä, että ne on rakennettu hyvin heikosti, lisäksi ne ovat noin 9-10 cm paksuja päällyste mukaan lukien.
Olisi todella hienoa välttyä yläpohjan vaihtamisesta ja uusista rakennesuunnitelmista ja koko siitä sähellyksestä.
Mitä mieltä ovat te, jotka olette minua taitavampia?
Yksinkertaisesti luoda avoin pohjaratkaisu siihen, mikä tänään on "ruokasali" ja kulmassa oleva eteinen.
Jos luen piirustusta oikein ja katson kattoristikon rakennetta, epäilen, että seinä _ei_ ole kantava. Kun painan kevyesti olkapäällä jompaa kumpaa seinää, tuntuu siltä, että ne on rakennettu hyvin heikosti, lisäksi ne ovat noin 9-10 cm paksuja päällyste mukaan lukien.
Olisi todella hienoa välttyä yläpohjan vaihtamisesta ja uusista rakennesuunnitelmista ja koko siitä sähellyksestä.
Mitä mieltä ovat te, jotka olette minua taitavampia?
Paras vastaus
Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
Ne ovat ei-kantavia. Mutta jos kyseessä on vanha talo, joka on painunut, niin hallin puoleinen seinä on voinut vuosien aikana muuttua hieman puolikantavaksi. Olisin todennäköisesti purkanut sen varmuuden vuoksi. Ei tarvita mitään rakennepiirustuksia, kiinnitä lankku ullakolla kattoristikoiden yli sitomaan ne yhteen.
Täydellistä, se oli kuten ajattelinkin. Alkuperäinen talo on vuodelta 1820, mutta laajennus on tehty -92. En usko, että mikään on vajoamassa, tuntuu pikemminkin siltä, että ne ovat löysällä. Vaihdan johonkin kunnolliseen lankkuun (minulla on 70*240 lojumassa kuitenkin) vaimon yörauhan vuoksi. Kiitos!
Klikkaa tästä vastataksesi