richardtenggren
Remontoin taloa, jossa on aumakatto, eikä siellä ole aiempaa räystäsventilaatiota. Råsponten-levyssä on hieman hometta, mutta kadun kirvesmiehen mukaan se on normaalia näin lähellä vettä.
Olen miettinyt, miten minun pitäisi toimia, pitäisikö jättää rako kummallekin päädylle vai jatkaa kuten ennen?
Vintillä ei ole hometta, vain hieman räystäsalueilla.

Seuraava huolenaihe on, että jos lisäeristän vintin, saattaako siellä oleva ilmasto huonontua? Mutta tämä on ongelma myöhemmin.

Ei pitäisi muuttaa oletuksia käymättä läpi koko rakennetta. Jos kyseessä on kylmä ullakko, lisää tuuletusta ei yleensä ratkaise ongelmaa.

Jos teillä on mahdollisuus, kannattaa laittaa eristävä board raakapontin päälle, jos kuitenkin aiotte laittaa uuden huovan. Kylmän ullakon eristäminen lisää usein kosteusongelmia, koska ilman lämpötila laskee, mikä johtaa lisääntyneeseen kondensaation määrään.

richardtenggren
Katto on jo vaihdettu, mutta raakapontti oli muuten hyvässä kunnossa, joten säilytettiin se.

(Tarkoitan että lisäeristäisin "sisäkaton", meillä on tänään "granulaattia" tai mitä siinä sanotaankaan, 70-luvun vastaus puhallusvillalle. Mutta harkitsen lisäeristämistä puhallusvillalla ja vaihtaa nykyisen eristeen. Mutta se on myöhempi huoli.)

Luulen myös, että se on toiminut melko hyvin sellaisena kuin on ollut, kuten sanottu, on pieni taipumus mustahomeeseen muutamassa lokerossa räystäällä, mutta talo sijaitsee noin 50 m päässä merestä. Vintillä ei ole homeen taipumusta.

Ehkä on tyhmää muuttaa edellytyksiä siellä ylhäällä lisäeristämällä, olemme jo lisäeristäneet julkisivun ja meillä ei oikeastaan ole korkeita lämmityskustannuksia tänään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.