Hei kaikille! Viime vuonna ostin päätyrivitaloasunnon vuodelta 1974. Viime kesänä rakensin etupuolta uudelleen. Nykyisen terassin alla oli 10 cm maata/soraa, sen alla pressu ja sen alla 10 cm tiivistä märkää hiekkaa. Kaikki tämä kaivettiin pois, jotta löytyi alla oleva betonilaatta. Rakensin uuden terassin sen päälle. Nyt olen myös kaivanut pois talon lyhyellä sivulla kasvaneen ruohon, suunnitelmana on asettaa luonnonkivet tälle sivulle.
Nyt kysymyksiini...
1. Rankkasateen aikana vettä jää seisomaan terassin alle, koska betoni on noin 5 cm asfaltin reunan alla. Haluan ohjata tämän veden pois ja mietin tapahtuuko tämä automaattisesti kohdan 2 kautta tai pitääkö minun tehdä jotain muuta, jotta siitä tulee hyvä.
2. Kuvan mukaan olen ajatellut kaivaa pois nykyisen maan/soraseoksen, vasemmalla oleva istutuskotelo kuuluu yhdistykselle, joten sille ei voi tehdä paljonkaan. Voinko laittaa luonnonkivet suoraan betonille ja että vesi hakeutuu luonnollisesti penkkiin vai pitääkö minun laittaa jotain muuta alle?
Pyydän anteeksi sotkuisia kysymyksiä, mutta toivon silti, että ymmärrätte mitä tarkoitan ja että teillä on viisaita ideoita.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.