D
Hei,

Aion poistaa seinän etuosan IPE-palkin avulla. Mietin, onko jotain, mitä unohdan seinärakenteessa. Tämä vaikuttaa siihen, mihin kohtaan sijoitan palkin kattotuolia vasten, eli kuinka pitkälle sisään tai ulos palkin tulee mennä.

1. Tarvitseeko palkkia käsitellä ruosteenestolla?

2. Tarvitseeko palkki käsitellä palosuoja-aineella?

3. Tarvitseeko se lisäsuojaa, kuten kylmäsiltasuojausta?

4. muita huomioita?

Ystävällisin terveisin

Rakenteen poikkileikkauskuva IPE-palkista, joka tukee seinää ja liukuovea. Esitetään materiaalikerrokset, mukaan lukien asfaboard ja kipsilevy.

• Tykkään
bossespecial
  • Laddar…
D
Eikö olekin vähän outoa, että ulkopuolella ei ole ilmavälimuovia. Luin träguidenista, että sellainen pitäisi olla.

Talo on 60-luvun lopulta, ehkä se selittää asian....

Olisin tehnyt seuraavasti.
Maalannut palkin ruostesuojan vuoksi.
Asettanut palkin niin, että se linjaa sisäseinän kanssa, kuten kuvassa, ja sitten säätänyt leveyden ulkopuolella, jos tarpeen.
Eristänyt palkissa.
Palomaalausta ei pitäisi tarvita, jos sinulla on kipsi sisäpuolella.

Ilmarako on uusi keksintö, talossani rakennettu 1992 ei ole ilmarakoa.

D
Ok, kiitos

Se ei linjaudu sisäpuolella, mutta ulkopuolella kyllä. Julkisivu on hieman erikoinen ja se ei näytä hyvältä, jos liukuovi ulottuu ulospäin.

Ei haittaa, jos aukko syvyydessä syö hieman huoneen syvyydestä. Vanha seinä on vain 20,7 mutta uusi, mukaan lukien karmi liukuoveen, tulee olemaan syvempi.

D
Laitan vain hieman hienoa seinäeristystä palkin onteloon sekä ulkopuolelle että sisäpuolelle.

Ne ovat epäedullisimmat geometriset edellytykset hyvän yksityiskohdan toteuttamiseen. Sinun tulisi katkaista kylmäsilta ulkoisella eristekerroksella palkin ulkopuolella. Tämä johtaa siihen, että julkisivu työntyy esiin mainitun kohdan ympärillä. Tämä voidaan varmasti ratkaista tyylikkäällä tavalla muodostamalla kehys mainitun kohdan ympärille ulkopuolelta katsottuna. Jos päätät olla eristämättä ulkopuolelta, sinun on asetettava kerros eristystä (jos se edes riittää) teräsrakenteen ja diff.dermu-pahvin väliin, muuten kondenssivesi valuu sisälle talvella. Paras ratkaisu olisi sijoittaa palkki ulkoseinän sisäpuolelle. Silloin ei synny ongelmia, paitsi että saat rakenteen kohdan ympärille sisäpuolella.

IPE-profiili täytyy todennäköisesti myös tukea kiertymisen estämiseksi, tarkista juuriukselta kuinka hän on laskenut. Palkin päät on myös tuettava sivusuunnassa.

2 kerrosta kipsiä ja maalattu palkki, niin olet suojassa tulelta ja ruosteelta. Tarkista seppältä, voivatko he hoitaa maalauksen, kun tilaat palkin, niin sinun ei tarvitse maalata sitä itse.

Ilmarako on syntynyt vain aavistuksen vanhempi vuonna 1992;)

D
Valitettavasti liukuovi-osa ”pilaa” julkisivun ulkonäön. Julkisivussa on yläreunassa ”urakka”, joka kulkee talon ympäri. Vaikea selittää, mutta olen yrittänyt tehdä kompromisseja itseni kanssa ilman suurta menestystä.

Voin tietenkin eristää enemmän ulkopuolelta, mutta se tarkoittaa, että palkki työntyy vielä pidemmälle huoneeseen. Ei kovin hauskaa, mutta parempi kuin kondenssivesi talvella.

Hyvä Justus on auttanut minua päätymään IPE330:een. Tarvitsen rakennesuunnittelijan palkkien mitoittamiseen ja rakennesuunnitelman toteutusta varten. Ei siksi, etten luota Justukseen, vaan koska se on liitettävä rakennusilmoitukseen.

Miten voin tukea palkkia kiertymistä vastaan. Eikö riittäisi kiinnittää palkki kattoruoteeseen.

Palkin yliulkoneva osa 21x70 (katso kuva) liimataan ja pultataan/ruuvataan palkin yläosaan. Sitten otan kulmaraudat ja kiinnitän ne kattoruoteeseen.

Päädyissä voisin hitsata tai pultata kiinni kulmaraudat, jotka sitten kiinnitän jatkoseinän alkuun.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
bossespecial
  • Laddar…
D
Seppä otti 1800 kr ruosteenkäsittelystä, tuntui vähän kovalta

D
Olen tajunnut, että en voi eristää ulkopuolelta muuttamatta julkisivua tai siirtämättä palkkia sisälle huoneeseen, mutta silloin se päätyisi sokkelin ulkopuolelle.

Minun täytyy siis antaa palkin olla sokkelin päällä ja siten voin eristää vain palkin sisäpuolelta, kohti huonetta.

D
Mutta tutkittuani perusmuuria tajuan, että se on 20 cm, ja siksi minun pitäisi pystyä siirtämään palkkia huoneeseen ilman, että se jää perusmuurin sisäpuolelle.

Jos haluan siirtää sitä vielä enemmän, voin lisäksi vahvistaa peruspurerin kannatuskohdassa, eli leventää perusmuuria juuri siellä....

D
Onko se todella niin vaarallista, jos palkin ympärillä on vähän huono eristys. Se onhan vain 30 cm x 600 cm alue?

Se, mikä minua huolettaa, on että se voi päästää vettä, ja että puu siten ajan myötä lahoutuu.

Riski on nähdäkseni siinä, että sisäpuolelle muodostuu kondenssia. Jos eristät mahdollisimman paljon ulkopuolelta, eli ulkopuolelta laippaan ja ulospäin, niin palkki lämpenee. Sitten sinun täytyy olla pieni kerros eristystä palkin/laippojen sisäpuolella, jotta diffuusiokalvo ei ole suoraan terästä vasten, silloin diffuusiokalvo pitää enemmän tai vähemmän sisälämpötilan eikä kondenssia synny. Voisit skipata esimerkiksi raakapontin. En myöskään suosittele OSB-levyä palkin sisäpuolelle, koska se on hieman herkkä liikkeelle vaihtelevan kosteuden suhteen.

D
Yksinkertainen kipsi sisäpuolella siis.

Ehkä koko palkin voi myös päällystää kipsillä. Eli myös ontelotilaan, jolloin teräs altistuu seinän sisällä mahdollisimman vähän.

P
Hei, miten tämä sujui? Miten on talvet menneet tähän asti? Törmään samaan ongelmaan. Ystävällisin terveisin

D
Valitsin ajaa limträbalk.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.