Etsin vinkkejä siitä, miten tehdä lisäkaide/pieni kaide lapsille. Poikani on kaksivuotias ja olen huomannut, että hän haluaa kulkea portaissa kuten me aikuiset (tietenkin aina aikuisen valvonnassa), mutta hän ei ylety kaiteeseen.

Miten voin hankkia lisäkaiteen lapseni korkeudelle turvallisesti? Olen miettinyt köyttä, mutta en tiedä kuinka vakaata/turvallista se olisi.
Katso kuva siitä, miten kaiteemme on asennettu.

• Puinen kaide ja seinä, johon kiinnitetty, näkyvät portaikon yläosassa. Kaiteessa on reikä siellä, missä kiinnityskohta on irronnut.
Helpoin tapa on varmaan asentaa porrasaisa samalla periaatteella kuin sinulla, mutta alemmaksi. Olen itse asentanut väliaikaisia porrasaisoita lapsille kun remontti on menossa, ja kaipaan oikeaa porrasaisaa. Laitoin höylätyn laudan, jossa on pyöristetyt reunat, 45x70-regel puupalikoiden päälle, ja se on toiminut hyvin vuosia. Ruuvattiin ensin palikat ja sitten lauta palikoihin kiinni.

• Tykkään
juanxxx ja 1 muu
  • Laddar…
Hyviä vinkkejä, mutta mieluiten en haluaisi vaikuttaa seinään ylimääräisesti.

Parasta olisi, jos voisi hyödyntää olemassa olevaa kaidetta jollain tavalla.

Ehkä lopulta teenkin kuten olet kirjoittanut. Portaat remontoidaan kuitenkin jossain vaiheessa (kun lapset ovat tarpeeksi isoja).

Pienet lapset kasvavat nopeasti. Meidän portailla ei ole edes kaidetta, mutta se sujui hyvin kuitenkin 23 vuotta sitten. He kokeilevat ja oppivat, mikä toimii, ilman että meidän tarvitsee mukauttaa kaikkea heidän mukaisekseen.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Mittaa etäisyys nykyisen käsijohteen ja seinän välillä. Löysää nykyistä käsijohdetta hieman, laita muutamia sopivia pystysuoria palkkeja nykyisen käsijohteen taakse ja kiristä ruuvit niin, että ne puristuvat tiukasti. Sen jälkeen voit kiinnittää uuden käsijohteen palkkeihin sopivalle korkeudelle.
Pienet lapset eivät paina mitään, joten rakenteen ei tarvitse kestää norsuja.

• Tykkään
juanxxx
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.