2 189 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Mitkä ovat nämä puutavaran mitat?
Hei,
Suunnittelen rakentavani aidan/kaiteen terassirakennuksen yhteydessä, ja olen löytänyt kuvan juuri sellaisesta kuin haluan.
Yritän selvittää puutavaran mittoja.
Kuten kuvasta näkee, vaakasuorat ja pystysuorat laudat pylväiden välissä ovat samanlevyisiä ja -paksuisia.
Jos ajattelee, että ne ovat kolme lautaa (ulompi vaakasuora, pystysuora, sisempi vaakasuora) á 28mm paksuudella, niin pylväiden tulisi olla 95x95, jotta ne mahtuvat.
Tämä tarkoittaa puolestaan, että pylväiden välinen puutavara on 28x95.
Näin pitkälle olen päässyt, korjatkaa jos olen väärässä?
Minulla on jäljellä yläpuu, jonka ajattelin tehdä 120x45, mutta se näyttää olevan toista kokoa tässä. Onko se mahdollisesti 120x28 tai jotain muuta?
Onko joku, jolla on hieman enemmän kokemusta, joka voisi arvioida mitä tämä on?

Suunnittelen rakentavani aidan/kaiteen terassirakennuksen yhteydessä, ja olen löytänyt kuvan juuri sellaisesta kuin haluan.
Yritän selvittää puutavaran mittoja.
Kuten kuvasta näkee, vaakasuorat ja pystysuorat laudat pylväiden välissä ovat samanlevyisiä ja -paksuisia.
Jos ajattelee, että ne ovat kolme lautaa (ulompi vaakasuora, pystysuora, sisempi vaakasuora) á 28mm paksuudella, niin pylväiden tulisi olla 95x95, jotta ne mahtuvat.
Tämä tarkoittaa puolestaan, että pylväiden välinen puutavara on 28x95.
Näin pitkälle olen päässyt, korjatkaa jos olen väärässä?
Minulla on jäljellä yläpuu, jonka ajattelin tehdä 120x45, mutta se näyttää olevan toista kokoa tässä. Onko se mahdollisesti 120x28 tai jotain muuta?
Onko joku, jolla on hieman enemmän kokemusta, joka voisi arvioida mitä tämä on?

Hyvä huomio, onhan se mahdollista. Tosin ehkä se ei tee suurta eroa ulkonäköön, onko paksuus 22 mm vai 28 mm. Tärkeää mielestäni on, että lautojen leveys on oikea, eli en osta 95 jos kuvassa oli 70. Toivottavasti 95x95, 28x95 ja 28x120 sopivat hyvinT tergo sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi