D daugaard sanoi:
Jos siitä tulee niin lämmintä, että vaijerisaahen lentää kipinöitä, teet luultavasti jotain väärin. ;)

Vältän myös leikkaamista rälläkällä/kulmahiomakoneella!
Kipinät kulmahiomakoneesta eivät liity lämpöön. On keskusteltu kahdesta mahdollisesta ongelmasta - lämmönkehitys ja kipinät.

C C.Lundin sanoi:
Kulmalaikan kipinät eivät liity mitenkään lämpöön. On keskusteltu kahdesta mahdollisesta ongelmasta - lämmöntuotannosta ja kipinöistä.
Lindab-verkkosivun kuvakaappaus, jossa näkyy ohjeet ja työkalut kattolevyn leikkaamiseen ja käsittelyyn; käytä nibbler-konetta, älä kulmahiomakonetta. Tämä löytyy Lindabilta

S sixten88 sanoi:
[kuva] Tämä löytyy Lindabilta
Ymmärrän rehellisesti sanottuna, mihin haluat päästä.
Keskustelu koskee järkevää tapaa leikata useita maalattuja aaltopeltilevyjä samanaikaisesti. Luultavasti TS on jo lukenut eri valmistajien suositukset.
Jos olisi tiukasti lukenut ja seurannut nykyisen valmistajan suosituksia, en olisi edes voinut suorittaa työtäni.

Haluan selittää, että ei pidä katkaista päällystettyä peltiä kulmahiomakoneella, koska se vahingoittaa peltiä.
Riippumatta siitä, kuinka taitava on kulmahiomakoneen kanssa.
Sitten olen antanut TS:lle vaihtoehdon katkaista pellit nipussa upotussahalla.

Hei kaikki, ja kiitos osallistumisesta keskusteluun!

Olen hyvin perehtynyt siihen, kuinka PITÄISI tehdä, mutta yritin säästää vähän aikaa, koska kyse on vain melko huonokuntoisen työkaluvajan katosta. Se on rakennettu olemassa olevaa rakennusta vasten, ja katto menee noin 0,5 m toisen rakennuksen räystään alle, joten puolimetriä lähinnä leikkuukohtaa ei tule näkymään eikä ole erityisen alttiina kosteuden kuormitukselle.

Joten minulle ei ollut katastrofi, jos levyt mahdollisesti vahingoittuisivat hieman, joten päädyin lopulta kulmahiomakoneeseen. Liitän muutamia kuvia. Huolimatta ruuvipuristimista ja ylimmän levyn suojauksesta huomasin, että lastuja oli päässyt paljon myös levyjen väliin, joten jos levyt ovat tärkeitä, en suosittele tätä menetelmää. Mutta minun tapauksessani olen tyytyväinen!

• Metallilevyn leikkausikkunasta, jossa kulmahiomakone, puisia leikkejä ja kiristimiä ikkunakehikolla leikkauksen aikana.
  • Romurauta- ja puukerroksia rakennustyömaalla nurmikolla, taustalla auto ja työkalu.
  • Vaneriin kertynyttä metallipölyä kulmahiomakoneen käytön jälkeen työkaluvajassa. Näkyvissä puupinnan tekstuuria ja kiinnityskohdat.
  • Tykkään
Simsu ja 2 muuta
  • Laddar…
Se oli muuten 7 kpl levyjä Lindabilta, jotka leikattiin samalla kertaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.