Aiomme purkaa nykyisen talon ja rakentaa uuden. Arkkitehdin ehdotus osoittaa, että talon yhteyteen rakennetaan autotalli. Kuitenkin juomavesikaivo sijaitsee aivan talon edessä. Tällä hetkellä kaivon kansi on paksu betonilaatta, joka voidaan avata.

Kysymys: Voiko siihen laittaa jonkinlaisen tasaisen kaivonkannen, jonka yli voi ajaa autotalliin menevällä autolla? (Punainen pihapumppu on vain koriste ja se poistetaan) Vai onko olemassa jokin muu fiksu ratkaisu?

Punainen puutalo, jossa on valkoinen ulko-ovi ja ikkunoita. Katolla on satelliittiantenni, ja edessä punainen koristeellinen pihapumppu. Punainen puutalo, jonka vieressä on piirretty sinisellä kynällä autotalli. Edessä on punainen pihakäyttöön tarkoitettu vesipumppu.
 
P
Tosiaan on olemassa kaivonkansia, joiden yli voi ajaa, mutta kysymys on, kestävätkö itse kaivon seinät sen.

Sitten on toinen asia, jota kannattaa miettiä: auto päästää eroon kaikenlaisia kemikaaleja. Nämä voivat valua kaivoon.. Ehkä ei kovin suositeltavaa.

Olisin joko harkinnut uuden kaivon poraamista muualle tai suunnitellut talon niin, että kaivo ei häiriinny.

Jos teillä on oma viemärijärjestelmä, muistakaa, että sen tulisi sijaita "virran alapuolella" suhteessa vesikaivoon.
 
  • Tykkään
Henningelvis
  • Laddar…
Kiitos palautteesta kaivon seinämistä. Näitä emme ole ajatelleet. Kaivo on 33 metriä syvä ja kaivettu vuonna 1968.

Meillä on sähköauto iofs, mutta ajattelimme, että auto on tallin sisällä. En tiedä, miten rakennetaan, mutta ajattelin, että asiat tallin sisällä eivät vain noin vain valu ulos ulkopuolelle?
 
P
Sähköauto kulkee teillä kuten kaikki muutkin autot ja kerää mukaan likaa + sähköautossa on öljyjä.

Olisin miettinyt toista ratkaisua.
 
  • Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Ajattelen ensisijaisesti, että haluaa mahdollisuuden pestä auton ajotiellä, ts. autotallin edessä, missä on lähellä sähkö ja vesi. (sitten varmasti joku sanoo, että sitä ei saa tehdä, mutta se on toinen keskusteluketju).

Mitä mieltä olette ajotien asfaltoinnista tukireunuksilla, ja että siinä olisi hulevesikaivo, joka sitten johtaa veden tontin toiseen osaan?
 
No, emme ole ajatelleet asfalttia. Mökki sijaitsee hyvin luonnonläheisesti ja sinne pääsee soratietä pitkin.
 
Miten arkkitehti ajatteli ratkaista kaivokysymyksen?
 
Z z_bumbi sanoi:
Miten arkkitehti aikoi ratkaista kaivo-ongelman?
Arkkitehti on ratkaissut sen kääntämällä pohjapiirustuksen peilikuvaksi niin, että autotalli siirtyy kuvan vasemmalle puolelle. :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.