Hei

Olen pian saanut valmiiksi kylmävaraston, joka on noin 50m2.
Kun mietin ilmanvaihtoa, huomasin, että kylmävarastoissa on usein ongelmia homeen ja ruosteen kanssa korkean ilmankosteuden vuoksi.

Joten nyt kysyn, miten pitäisi ajatella. Meillä on tänään woods sw38fw -kuivain, joka toimii talossa (kuivaa rakennuskauden kosteutta).
Tämä toimii +2 asteeseen asti.
Kysymys onkin, tarvitaanko kuivaamista pakkasella vai käytetäänkö tavallista kuivainta kesällä/syksyllä/keväällä.
Toinen vaihtoehto olisi absorptiokuivain, joka on kalliimpi.

Onko jollakin vinkkejä, kuinka pitää home ja ruoste loitolla?

Viimeksi muokattu:
Düsseldorff
Et tarvitse kosteudenpoistoa niin matalissa lämpötiloissa.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff sanoi:
Et tarvitse kosteudenpoistoa niin matalissa lämpötiloissa.
Asun Etelä-Pohjanmaalla, täällä on ollut pakkasta marraskuun puolivälistä lähtien, huippuna -26. Nyt ne ovat noin -5.

Düsseldorff
Anteeksi, luin hieman huolimattomasti ja nyt huomaan, että kysymys koski ei vain hometta vaan myös ruostetta. Jotta home alkaisi kasvaa, vaaditaan plusasteita. Välillä 5-10 plus se kasvaa uskomattoman hitaasti, jopa hyvin korkeassa ilmankosteudessa, ja alle 5 ei oikeastaan ollenkaan. Mitä ruosteeseen tulee, minulla on siitä huonompi käsitys.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
nutchuk nutchuk sanoi:
Heippa

Olen pian saanut valmiiksi kylmäautotallin, joka on noin 50 m2.
Kun mietin ilmanvaihtoa, huomasin, että kylmäautotalleilla oli usein ongelmia homeen ja ruosteen kanssa korkean ilmankosteuden vuoksi.

Joten kysymykseni on, miten ajatella asiaa. Meillä on nykyisin woods sw38fw -kosteudenpoistaja, joka toimii kotona (kuivaa rakennuskosteutta).
Se toimii +2 asteesta alkaen.
Kysymys kuuluu, tarvitaanko kosteudenpoisto pakkasella vai kannattaako käyttää tavallista kosteudenpoistajaa kesällä/syksyllä/keväällä.
Vaihtoehto on sorptiokosteudenpoistaja, joka maksaa enemmän.

Onko kenelläkään vinkkejä homeen ja ruosteen estämiseksi?
Ongelmia syntyy usein, kun autotalliin ajetaan kosteita ajoneuvoja, joten ehkä kannattaisi käynnistää puhallin, joka imee ilman ulos (ja tietysti on tuloilmaventtiili vastakkaisella puolella) vain tarpeen mukaan?

Minulla on kylmävarasto, jossa ei ole ilmanvaihtoa paitsi vähän "vetovoimaa raoissa" - siihen ei ruostu tai homehdu tavarat. Mutta sinne en myöskään tuo esimerkiksi loskaa ja vettä renkailla - paitsi sen verran mitä kengät tuovat sisään.

On todennäköisesti parempi käyttää seinäventtiilejä strategisissa paikoissa, jos kyseessä on vain kylmä autotalli.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.