Aion asentaa puomin ja valaa perustuksen puomin jalkaa varten.

Kuormitus on se, että puomi liikkuu edestakaisin ja että joku saattaa haluta istua puomin päässä huvin vuoksi.

Minua mietityttää, onko eroa siinä, että ensin valaa ja poraa reiät, sitten puhdistaa ne huolellisesti painepumpulla ja käyttää ankkurimassaa ja kierrevartta, verrattuna siihen, että vain painaa kierrevarret märkään betoniin ennen kuin se on kovettunut?

Suoraan betoniin on ehdottomasti kestävin.
Mutta tee muotti reikien kanssa ja aseta päälle niin että ne pysyvät paikallaan, esimerkiksi palasta plywood.

P
G gurrre sanoi:
Aion asentaa puomin ja valaa perustuksen puomin jalalle.

Kuormitus on, että puomi menee edestakaisin, ja joku saattaa haluta istua puomin päässä huvikseen.

Kysyn, onko eroa, jos valan ja sitten poraan reiät ja puhdistan ne kunnolla puhalluspumpulla ja käytän ankkurimassaa ja kierrettävää tankoa verrattuna siihen, että painan kierrevarret märkään betoniin ennen kuin se kovettuu?
On halvempaa valaa ne sisään ja helpompaa, jos sinulla on vain reiän paikat puomista, minä yleensä poraan reiät laudan tai vaneripalan kanssa samalla reikäetäisyydellä kuin puomin jalka, jonka avulla kiinnitän kierrevarret ennen valua.
Voi porata ja injektoida, mutta se on kalliimpaa ankkurimassan kanssa ja vie enemmän aikaa ennen kuin voit asentaa puomin.

Jännittävää, olen kuullut aikaisemmin aivan päinvastaista. Että mikään ei voita ankarmassa.
Ja että se voi haljeta ja että betoni kutistuu kierretangon ympärillä.

Katsotaan, saammeko lisää vastauksia.

P
G gurrre sanoi:
Jännittävä, olen kuullut juuri päinvastoin aiemmin. Että mikään ei voita ankarmassa.
Ja että se voi haljeta ja että betoni kutistuu gängstaven ympärillä.

Katsotaan, saammeko lisää vastauksia.
Kestää kyllä ankar massa..

Suuremmissa rakennuksissa teräspylväillä ym. injektointikiinnityksiä ei hyväksytä..

Rejäl sanoi:
Se tekee sen ankkurimassalla..

Suuremmissa rakennusprojekteissa teräspilareilla jne. injektointikiinnityksiä ei hyväksytä..
Valetaanko se suoraan uuteen betoniin silloin?

Sitten teen mieluummin niin, onhan se paljon nopeampaa tehdä malli ja jatkaa.

P
G gurrre sanoi:
Valatko suoraan uuteen betoniin sitten?

Sitten teen mieluummin niin, menisihän se paljon nopeammin tehdä malli ja jatkaa siitä.
Kyllä, täytät muottisi, johon aiot valaa, betonilla, värähtelet betonia ja sitten lasket koko kiinnityspaketin siihen, kunnes olet tyytyväinen sijoitukseen, sitten naputat hieman kierretankoja vasaralla niin, että betoni sulkeutuu niiden ympärille..

Vahvistusvinkki on kiertää yksi tai kaksi mutteria jokaiseen tankoon, mikä tekee mahdottomaksi vetää niitä ylös..

• Tykkään
gurrre
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.