Aion remontoida noin 80 neliön 3h.
6 uutta ikkunaa asennetaan.
Kylpyhuone valmis.
En ajattele käyttää kalleimpia materiaaleja.
Noin 25 m ulkoseinä pitää rakenteistaa, eristää ja sinne vedetään sähkö- ja elementtiputket.
Mitä olen unohtanut?
En ole laskenut tarkasti vaan tehnyt arvion.
Mieleeni tulee pistorasiat ja kytkimet
Lisäksi noin 2-3000:-
Jos mielestänne ikkunahinnat ovat matalat, se johtuu siitä, että ne ovat pvc.
Ei tietenkään ole mukana työvoimakustannuksia.
Katto pitää rakenteistaa alas, mielellään riippumaan hieman vanhasta katosta, yksinkertainen kipsilevy 45 eristyksellä hieman äänieristykseen.
Materiaalihintana se kuulostaa ainakin pinnalta kohtuulliselta. Sitten sinun täytyy lisätä tavallinen 30-50% puskuri - joka jostain syystä näyttää aina syötyvän ainakin osittain
Mietin, pitäisikö tehdä pienempi remontti, kun se venähti vähän liikaa...
Esimerkiksi jättää katto laskematta, mutta sillä ei säästy paljon tuhansia, haittapuolena on se, että silloin täytyy käyttää vanhoja panssariputkia, mikä ehkä on ok, mutta tuntuisi paremmalta uudella.
Nyt on jäljellä kaikki ikkunat, joten siinä voin "säästää" tai lykätä 10000, mutta muuten ei ole paljon, mistä voi säästää?
Maali ja tasoite menevät, patteritavarat jäävät joka tapauksessa, hieman eristystä...
Siitä tulee ehkä 70', joten ehkä onkin parempi tehdä kaikki?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.