Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
proffsrik: riippuu varmaan koosta ja määrästä, mutta mielestäni tavallinen fogsvans on helpoin.
pojak: Mikä voi aiheuttaa sen, että laasti, joka on kovettunut viisi päivää, on heikkoa ja murenee sormien välissä? (Tietyissä kohdissa on heikompaa laastia, kun taas toiset kohdat näyttävät kovettuneen normaalisti.) Olen käyttänyt Finja putsbruk C:tä ja levittänyt sen vettä imeneille Lecablockeille ulkona. Olen kastellut laastia säännöllisesti. Yhden päivän jälkeen tuli sadetta ja
David Gunnarsson 82: [citat] Jos sinulla on mahdollisuus laittaa paksumpaa eristystä kuin 2.5 cm, se on luultavasti parempi, mutta myös 2.5 cm tekee eron.
Keld: Jos et halua porata läpi, eivät islagsmutterit toimi, ne irtoavat. Rampamuff on parempi vaihtoehto.
Victor Akerlund: [citat] Hei, en valitettavasti voi antaa vastausta, mutta minulla on käytännössä sama kysymys. Jopa 4 m korkea muuri, joka näyttää muuratulta samalla tavalla kuin sinun, jossa vanha laasti on rapistunut pois ja pienet kivet ovat alkaneet irrota. Minun tapauksessani on korkeusero, joten muurin yläreunan takana on minun puutarhani. Muurin alapuolella kulkee autotie. Pelkään, että
octomore: Mietin, olisiko järkevää asentaa kattolistoja asennusliimalla naulojen/ruuvien sijaan siistimmän lopputuloksen ja mahdollisesti helpomman käsittelyn saavuttamiseksi. Mutta miten se tehdään? Huomasin, että on olemassa tuotteita, kuten Pattex "No More Nails", mutta jos käytät sitä, liimaatko sekä seinää että kattoa vasten vai vain kattoa? Mietin, että jos liimaat seinää vasten,
Händige_Helge: Hei. Aion puhdistaa kaksi sisäseinää kevytbetonista (multiplattan). Yhteensä 17 neliömetriä seinää. Ajattelin käyttää Finja ohuus- ja ohutrappauslaastia A, suoraan kevytbetoniin. Ajattelin levittää kahdessa kerroksessa, yhteensä noin 6 mm. Tarvitseeko tämä lasikuituverkkoa? Tuntuu vähän liioittelulta? Ystävällisin terveisin Helge
mojjen: [citat] Ehdottomasti hyvä idea korkealle. Omani on vain 3 kerrosta, joista hieman yli yksi on maan alla:)
Mullinu: Näin äskettäin erään käsityöläisen, joka halusi kulmaprofiileja kipsilevyjen taakse, vähentääkseen, ellei olen ymmärtänyt väärin, mahdollisia liikkumisriskejä, koska taustalla oli puurimat + lastulevy. Kuulostaa järkevältä minusta (en ole itse käsityöläinen). Olen kuitenkin hieman epävarma siitä, oliko hyvä idea naulata osa näistä kulmaprofiileista, sillä naulan pää
swee: anteeksi, että kestää tällainen aika vastata, mutta olen tutkimassa ilmavirtausmittausta. Se vaikuttaa melko vaikealta. Löysin tämän, joka oli mielestäni mielenkiintoinen: https://www.byggahus.se/forum/threads/luftfloedesmaetare-anemometer-foer-vettigt-pris.480945/#post-5285061 On myös myynnissä yksi, joka vaikuttaa ammattimaiselta ainakin:
Kane: Hienopuusepänmänty pitäisi toimia.
Grannjävel: Hei, Olen aloittelija tässä rakennushommassa, mutta etsin vinkkejä materiaalivalintaan punaisen viivan mukaisesti. Aiemmin on ollut seinä, jonka joku on poistanut, ja nyt sisäkaton levyissä näkyy pieniä halkeamia, mutta ei pahemmin. Suunnitelmana on ruuvata muutamia ruuveja sisäkattoon saavuttaen kattokannattimen/palkiston, joka kulkee juuri yläpuolella. Jotta ruuvin kannat saavat
doubleH: Minulla on vanha leikkimökki, jota käytetään nykyään varastona. Tarvitsen kuitenkin vaihtaa muutamia verhouslautoja, ja on osoittautunut vaikeaksi löytää tukkipaneelia Göteborgin alueella. Useimmista rautakaupoista tuote on poistunut valikoimasta, ja jos heillä on tukkipaneelia, se on väärän tyyppistä "kaksoispontilla". Tarvitsen mallin, jossa on yksittäinen päällekkäinen
Alexander HB: [bild] On myös mahdollista kaivaa oja ja yhdistää tolpat yhdellä tai useammalla poikkituella maan alla ja sitten täyttää se. Tämä voi auttaa estämään tolppien taipumista sisäänpäin. Kannattaa ehkä myös harkita, että käytetään useita lyhyempiä vinotuenta, jotta niille saadaan 45 asteen kaltevuus. Vinotuentien vaikutus vähenee sitä enemmän, mitä suurempi kolmion alakulma
Testarn: On olemassa sokkelilevyjä, jotka kestävät ulkona, mutta ne saattavat ylittää budjetin... Ne ovat usein kuitusementtiä, joten "tavallinen" kuitusementtilevy, joka maalataan sopivalla maalilla, saattaa toimia hyvin. (Silikonimaali?)
Almost0.5acres: [citat] Kyllä vaan, nyt ymmärrän. Sitten siirrän hyönteisverkon 45x45 koolaukselle. Kiitos vinkistä🙏👍🙂
Stefan1972: Minusta ei näytä miltään asbestiin liittyvältä. Enemmänkin joltakin uudemmalta fibercementti-tyyppiseltä levytykseltä. Ei ole edes varmaa, että ne asetettiin sinne 1965 vain siksi, että talo rakennettiin silloin.
jonaserik: Sitten se on jäykkä levy ja se saatetaan ehkä liimata paikalleen ja siihen tulee yläreunaan reunalista. Teidän täytyy tehdä pinta niin tasaiseksi kuin mahdollista koko matkalta, jos tulee jokin kuoppa niin se ei haittaa. Kun asetetaan suora lauta seinää vasten, näkyy selvästi kuinka tasainen/kuoppainen se on, sen tulee olla yhtä suora pystysuunnassa koko matkalta. Jäykän levyn
Lutte: Olen tyytyväinen, jos annan päiden seistä ja imeä raakaa öljyä vuorokauden ajan, ennen kuin maalaan ne kunnolla. Uudelleenmaalauksessa jättäisin sen vain olemaan, jos päätä ei näy, ei sinne tarvita uutta maalia.
jliljeha: Vanha ketju, mutta mahdollisille tuleville lukijoille, niin se on mahdollista ottaa alas, vaikka se olisi kittattu ja maalattu. Täytyy etsiä ruuvit magneetilla ja työskennellä varovasti. Voi silti mennä pieleen, mutta olen tehnyt sen useita kertoja. Purkasin kaikki väliseinät yhdessä kerroksessa BR-asunnossa, myöhään iltaisin ja öisin, jotta en häiritsisi naapureita, ja 90% levyistä
Romuhousu: Joo, se taitaa olla vaihtamisen paikka. Olin vähän kieltäytynyt uskomasta ja toivonut voivani vain peittää sen jollakin yksinkertaisella, hah. Oletetaan, että poistamme itse pellit ja korvaamme ne puukatolla ja bitumikatolla; miten olisi paras tapa tiivistää seinän ja katon välinen kohta? Kääntää bitumi seinää vasten, laittaa metallilevy päälle, ruuvata kiinni ja tiivistää
kashieda: Aiotko säästää/käyttää uudelleen jotain materiaalista? Aiotko laittaa sen kierrätykseen vai ajaa itse? Olisin varmaan ottanut kattohuovat alas ensin, varovasti tai ei, sitten sisäpuolen kipsilevyt. Nämä et kuitenkaan halua sekoittaa muihin. Eristys? Ota alas ja laita pusseihin, älä unohda maskia ja hanskoja. Nyt pitäisi olla jäljellä vain puu ja metalli, suunnilleen. Sahaa ja
JSandell: Hei, kiitos. Olen nähnyt kaikki jaksot, mutta aion päivittää juuri tämän jakson.
Emce1: Terve! Sen jälkeen kun lasitimme parvekkeen, meillä on odotetusti ollut paljon lämpöä parvekkeella, eikä ole edes tullut kesä, ja lämpötila on noin 35-40 astetta. Epäilen, että partycooler ei viihdy tuossa lämmössä ja ei varmasti viihdy, kun kesä todella saapuu.. Nyt kysymykseeni, ajattelin rakentaa partycoolerin sisään välttääkseni auringon paistamista ja lämmittämästä
The Tor: Laitoin leimat sekä sisä- että ulkopuolelle, mutta se ei ollut todennäköisesti tarpeellista. Kun olin vetänyt irti kaikki naulat, jotka pitivät palkin paikallaan, se putosi itsestään. Siinä ei ollut lainkaan kuormitusta. Sahasin uuden, leveämmän, laminoidun palkin ja asensin uuden oven.
Amazonic: Aion rakentaa yksinkertaisen terassikatoksen muovikatolla. Aion käyttää 45x45 rimana, pitäisikö niiden ulottua kattopalkkien ulkopuolelle? Kuinka paljon, jos niin on? Kantava palkki seinää vasten 45x220 Kantava palkki pylväissä kaksinkertainen 45x220 Pylväät 90x90 liimapuuta, joissa 2 kpl 22x95 päällä. Kattopalkit 45x220 [bild]
jonaserik: [citat] Ja silloin jäljellä oleva osa on tiukasti, hyvä ettei se voi liikkua. Onnea rakennuksen loppuosaan.
matthiask: Terassiltamme on betoniset portaat ylös kallionkielekkeelle kohti polkua, joka on altistettu ja pesty kallio. Portaat ovat nähneet parempia päiviä ja ovat epämukavat kävellä paljain jaloin. Haluaisin parantaa niitä. Visio olisi sileät betoniaskeleet, joiden väri sulautuu viereiseen kiveen ja kallioon. Onko vinkkejä miten edetä, mitkä materiaalit ovat sopivia? Oma ajatukseni on