Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
addee: Huomaan nyt, että minun täytyy päivittää palkit 42x180-kokoisiin. Harmi, koska minulla on vain 150mm (miinus 28mm), jos aion laittaa ne olemassa olevalle valetulle parvekelaatalle.
Andreas-012: Jep, niin se on. En ole huolissani rakenteesta sinänsä. Haluan vain varmistaa, ettei ikkuna joudu rasitukselle eli että se ei halkea. Siksi ylimääräinen palkki liimapuusta sillä seinällä. Anna palaa. Liimaan ja ruuvaan yhteen olemassa olevan palkin kanssa.
z_bumbi: Joku oli täällä jokin aika sitten, joka teki tyylikkään kirjoituspöydän, joka oli ripustettu elfa-järjestelmään. Se, että voi olla hyllyjä seinällä, arvostetaan yleensä ajan mittaan, mikä puhuu tällaisen ratkaisun puolesta.
Rickard.: Rimaa on asennettava ristikkäin verhouspaneelin kanssa, joten pystysuorassa paneelissa rimaa on vaakasuorassa ja vaakasuuntaisessa paneelissa pystysuorassa. Ennen oli melko yleistä, että pystysuoraa rimaa ei käytetty vaan paneeli naulattiin suoraan seinän runkotolppiin, mutta nykyään se on luultavasti harvinaisempaa, koska halutaan rakentaa tuuletusväli. Kyllä, totta kai tuulensuojan
nino: Jos koko askelköntti on irti muusta, niin ehkä helpointa on valaa uusi.
Emonil: [citat] Sen kun sanot pestä sen, onko kyseessä sama prosessi? Noin 12 tuntia myöhemmin?
jonaserik: Voisiko tämä olla jotain https://www.amazon.se/Aluminium-H-profil-anodiserad-aluminiumprofil-innerm%C3%A5tt/dp/B07BZ68RST/ref=asc_df_B07BZDJS9V/?tag=shpngadsglede-21&linkCode=df0&hvadid=
dalmas90: Hei, onko joku asiantunteva siinä, miten tulisi toimia höyrynsulun/höyryjarrun kanssa, kun sisäosa kohtaa autotallin, joka on valmisteltu eristyksellä mutta tulee olemaan kylmä toistaiseksi. Pitäisikö höyrynsulun mennä höyryjarrun päälle ulkoseinillä, missä autotalli kohtaa sisäosan? Pitäisikö minun jättää muovi seinistä, jotka on merkitty punaisella, jos myöhemmin tulee
Tomtom79: [citat] Pidemmissä ruuveissa ei yleensä ole kovin pitkää kierreosuutta, vaan juuri pidempi kierteetön osa. https://www.heco.se/sortiment/trainfastningar/traskruv-protect-4/hardad-traskruv-tft-protect-4.html Esimerkiksi 160mm pitkissä on 88mm kierteetöntä osaa, jos sen vetää vähän sisään, se on enemmän kuin 90.
ml novis: Uudessa ostamassani talossa on sisäänrakennettu mutta irrotettu paisuntasäiliö. Säiliö on yläkerran huoneessa ja haluan sen pois. Kun purin ympärilleni rakennetut "seinät", paljastui jonkinlainen eristys ja puru. He eivät kuitenkaan ole asentaneet lattiaa, vaan säiliö on tuettu puupalikoilla. Onko kenelläkään vinkkejä, miten voisin saada aikaan lattian, jolla voi seistä ja
Chk: Vau! Hienoa Tore! Kiitos todella paljon. Tuo näytti todella hyvältä. Palaan asiaan muutamilla kuvilla kun / jos alan rakentaa projektia, mutta lisäksi innostuin enemmän nähdessäni tämän :-)
NElektrikern: Hei kaikki! Onko kukaan tällä foorumilla purkanut koko talon ulkoseinää ympäriinsä? Joka on rakennettu tiilestä? Talo on nimittäin painunut alas kunnolla ja koko alakerta täytyy kunnostaa! Olen kuitenkin yleisesti enemmän puun ystävä ja ajattelin korvata tiilet puurungolla. Ja myös nostaa taloa samalla! Talo on rakennettu vuonna 1926 ja on tiiltä alakerrassa ja puurungolla
Peter Tiedje: Hei, Olen parhaillaan kunnostamassa vanhaa latoa, jossa olemme nyt korjaamassa päätyä. Olemme väliaikaisesti tehneet uusia tukia toiselle päädylle. Sen myötä haluamme uuden sisäänkäynnin keskelle. Valitettavasti palkki ("T" kuvassa), joka tukee yläkerran lattiaa, on noin 60 cm harjaviivasta. Siksi haluaisin vaihtaa liimapuupalkkiin tai teräspalkkiin muiden kahden hieman isomman
Lena Lövqvist: Hei! Kuinka minun pitäisi asentaa vaakapaneeli parvekkeelleni. Voinko kiinnittää puulistat metallirankoihin rakennusliimalla, jotta välttyisin poraamasta metallirankoja? Jos ei, mitä poraa ja ruuvia minun tulisi käyttää metalliin?
pjop: Hei, Meidän täytyy vaihtaa kulkusilta kelluvaan laituriimme. Etäisyys (suunnassa, vedenpinnan korkeusvaihtelun ollessa noin 1,2 m) on noin 6 m, joten oletan, että sen pitäisi olla noin 6,5-7,0 m(?) ja ehkä 1,2 m leveä. Ajattelen, että on parempi rakentaa runko HEA-palkkeista kuin puusta. Onko tämä oikea ajatus? Jos näin on, minkä kokoisen palkin meidän pitäisi ottaa ja riittääkö
ClasseClas: Joko maalaat päälle tai mieluummin esiporaat ja upotat ruuveja varten. Varmista, että pohjustat ja maalaat reiät ennen asennusta. Useimmiten (minusta) halutaan pystyä purkamaan ja kunnostamaan ulkokalusteet, eikä silloin päällemaalatut ruuvit ole mukavia.
helgestahill: [citat] Lisää hiekkaa tai maata muovin päälle, niin riski valon läpäisemisestä muovin läpi vähenee. Anna olla vähintään 2 vuotta, jos sinulla on kirskål.
Cheesen: [citat] Kuten z_bumbi kirjoitti. Heikot naulat, jotka pitävät aitaa yhdessä. (ostin muutaman osan terassin kaiteeksi monta vuotta sitten. Puutavara kestää vuosia pidempään kuin "naulat") Jos et saa kovin paljon lunta, niin ehkä muoviaita voisi olla vaihtoehto? Ne toimivat erinomaisesti ainakin Australiassa (Siellä ostetaan enemmän muoviaitaa kuin muita aitauksia)
Needas: Nykyään on olemassa erinomaista asennusliimaa, joka sopii täydellisesti tarkoitukseen. Minkä tahansa tyyppinen elastinen asennusliima mahdollistaa rakenteen pienen liikkumavaran. Voin suositella Bostik maxibondia tai omaa henkilökohtaista suosikkiani Tec7.
JohanLun: Molemmat toimivat kyllä, olen huolimattomasti käyttänyt listaa ilman että se olisi häirinnyt minua. Minun pitäisi tehdä kaksi pieniä pätkiä, saada kaikki sopimaan ja kiinnittää ne, mitata niiden välistä ja kopioida tulos pitkälle listalle.
jonaserik: Ensisijaisesti pitää puhua hallituksen kanssa suunnitellusta projektistanne. He päättävät, saatteko tehdä sen.
neo11: Lisätkää kuvia, niin ehkä saatte neuvontaa.
Heggemony: Aion kiinnittää String-hyllyn (ilman jalkoja) kipsilevyyn. Niihin reikiin, joiden takana ei ole teräksistä kiskoja, käytän molly-tulppia sisältyvän Fischer-muovitulpan sijasta. Jos reikä osuu teräksiseen kiskoon, miten kiinnitän/vahvistan siellä? Olen ymmärtänyt, että teräksiset kiskot eivät ole yhtä vahvoja kuin puukiskot, joihin riittää pelkkä ruuvi ilman tulppaa. Onko edes
K. L: [citat] Se on varmaan makuasia, mutta sinun ei tarvitse foga reikien/rakojen välissä paneelien välillä, riittää hyvin, että foga saumat kattolistojen ja kattolautojen välillä.
neo11: Weber rep 995 voi olla vaihtoehto. Mutta täytyy tietysti ensiksi pestä painepesurilla.
lalander: Etsin vinkkejä yläkannen kiinnitykseen ja jatkamiseen Minulla on 70x70 tolpat 1m cc, joihin ajattelin laittaa 28x95 yläkannena. Minulla on vaakasuuntaiset rimat 28x45, joissa ajattelin, että ylin rima lepää yläkannen päällä. Etsin ehdotuksia: 1. Ehdotuksia kiinnitykseen tolppiin 2. Ehdotuksia tyylikkäille ja vahvoille liitoksille Kysymys: Luuleeko joku, että onko riski, että
mexitegel: Aivan! Täysin oikea ajatus! 👍😀