2 370 lukukertaa ·
1 vastausta
2k lukukertaa
1 vastausta
Paikkaus ja korjaus vanhassa suuressa kivimuurissa?
Tonttimme rajalla on vanhempi (ja paikoin korkea, 4 metriä maasta) kivimuuri, josta on osittain pudonnut kiviä. Se ei näytä olevan kuivamuurattu. En arvioi, että siinä olisi välitöntä sortumisriskiä, mutta pienet kivet ovat osittain löysästi kiinni. Kuinka vähentäisit tulevaa sortumisriskiä ja tekisit vahingoittuneet kohdat vähemmän rumiksi?
Onko kokemusta tällaisesta muurista…? Toimisiko, jos laittaisi sementtilaastia tai muuta kohtiin, joissa kivet ovat irronneet?
Olen merkinnyt punaisella ne kohdat, joissa kiviä on irronnut!
Onko kokemusta tällaisesta muurista…? Toimisiko, jos laittaisi sementtilaastia tai muuta kohtiin, joissa kivet ovat irronneet?
Olen merkinnyt punaisella ne kohdat, joissa kiviä on irronnut!
Viimeksi muokattu:
Hei, en valitettavasti voi antaa vastausta, mutta minulla on käytännössä sama kysymys. Jopa 4 m korkea muuri, joka näyttää muuratulta samalla tavalla kuin sinun, jossa vanha laasti on rapistunut pois ja pienet kivet ovat alkaneet irrota.Flospel sanoi:
Tonttimme rajalla on vanha (ja korkea, paikoittain 4 metriä maasta) kiviaita, joka on osittain menettänyt kiviä. Se ei näytä olevan kylmämuurattu. En arvioi, että kaatumisriski on välitön, mutta pienet kivet ovat osittain löysiä. Kuinka tekisitte vähentääksenne tulevan kaatumisriskin ja tehdäksenne vaurioituneet osat vähemmän rumiksi?
Joku, jolla on kokemusta tämän tyyppisestä muurista…? Onko mahdollista levittää sementtilaastia (tai jotain muuta?) paikkoihin, joissa kiviä on irronnut?
Olen merkinnyt punaisella osat, joissa kiviä on irronnut!
Minun tapauksessani on korkeusero, joten muurin yläreunan takana on minun puutarhani. Muurin alapuolella kulkee autotie. Pelkään, että massojen paine työntää suurempia kiviä ulos niin, että ajan myötä koko muuri voi romahtaa?
Liitän mukaan muutamia kuvia.
Kiitollinen neuvoista ja vinkeistä, kuinka tämä voidaan korjata!
Muutamat kuvat näyttävät koko muurin, toiset kuinka näyttää sisäpuolella, missä suurempia kiviä on pudonnut.
Klikkaa tästä vastataksesi