Olen hakenut purkulupaa sekä rakennuslupaa samaan aikaan. Olen nyt saanut luvan ja mietin nyt, kuinka purkaisin autotallin (8x14m). Haluan tehdä sen itse säästääkseni kustannuksissa. Autotalli on suorakulmainen ja noin 3,5m korkea harjaan saakka. Sisäpuolella on yksinkertainen kipsi ulkoseinissä, jotka ovat 45x95 (ne ovat kantavia seiniä) ja ulkopuolella Z-paneeli. Katto on betonitiiliä rimoilla, sitten jonkinlainen kuitukangas ilman aluslaudoitusta.

Ajattelen katkaista ulkoseinän koko matkalta noin 1,7m ylös talon pituudelta, joka on 14m molemmilla puolilla. Sitten kiristän vahvat hihnat kattotuoliin ja yritän vetää autolla niin, että kaikki romahtaa.

Aiotko säästää/käyttää uudelleen jotain materiaalista? Aiotko laittaa sen kierrätykseen vai ajaa itse?

Olisin varmaan ottanut kattohuovat alas ensin, varovasti tai ei, sitten sisäpuolen kipsilevyt. Nämä et kuitenkaan halua sekoittaa muihin.

Eristys? Ota alas ja laita pusseihin, älä unohda maskia ja hanskoja.

Nyt pitäisi olla jäljellä vain puu ja metalli, suunnilleen. Sahaa ja vedä alas.

Sekajäteastia on hyvä vuokrata, ehkä ei tule niin kalliiksi. Joka tapauksessa mukavampaa purkamista, jos kipsilevyt ja eristys ovat poissa, koska silloin näet paremmin ulkonevat naulat.

• Tykkään
Argastesnickaren
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.