1 576 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Korjata ruosteinen peltikatto
Hei
Sisäänkäynnin oven yläpuolella oleva katto on nähnyt parempia päiviä. Siinä on ruosteen aiheuttamia reikiä useissa paikoissa, ja taloseinän viereen näyttää myös tulevan vettä, koska ovi- karmiin kerääntyy vähän vettä sisäpuolelle, kun sataa rankasti. Kattokeskeltä näkyy vanha korjaus, joka on antanut periksi.
Miten te korjaisitte tämän? Olisiko mahdollista peittää se esimerkiksi huopakattolla, jos harjaan pois pahimman ruosteen? Vai onko se liian huonossa kunnossa?
Sisäänkäynnin oven yläpuolella oleva katto on nähnyt parempia päiviä. Siinä on ruosteen aiheuttamia reikiä useissa paikoissa, ja taloseinän viereen näyttää myös tulevan vettä, koska ovi- karmiin kerääntyy vähän vettä sisäpuolelle, kun sataa rankasti. Kattokeskeltä näkyy vanha korjaus, joka on antanut periksi.
Miten te korjaisitte tämän? Olisiko mahdollista peittää se esimerkiksi huopakattolla, jos harjaan pois pahimman ruosteen? Vai onko se liian huonossa kunnossa?
Onhan olemassa oikea tapa tehdä asioita, ja sitten on sellaisia, jotka voivat toimia riittävän hyvin jonkin aikaa. Itse laitoin pressun pienemmän ulkorakennuksen katon päälle, kun minulla ei ollut aikaa korjata sitä juuri silloin. Toiminut useita vuosia, ja toimii varmasti vielä pari vuotta. Jos sinulla on halua, voit kokeilla erikoisratkaisua, kuten mainitsemaasi. Varsinkin jos on riski, että haluat tehdä siellä myöhemmin jotain täysin erilaista, kuten rakentaa isomman katon tai vastaavaa. Ajattelen, ettei katoksella ole niin väliä, jos se osoittautuu vuotavaksi. Mutta on tietysti riski, että käytät melkein yhtä paljon aikaa ja resursseja erikoisratkaisuun kuin tehdäksesi sen kunnolla kerralla.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 391 viestiä
Onko kyseessä mitään kallistumaa seinästä? Ei näytä siltä...jos haluaa korjata sen enemmän kuin "pikafiksi hetkittäin", vaihto on tarpeen, varmista että saat vähän kallistumaa ja nousua seinää vasten myös.
Joo, se taitaa olla vaihtamisen paikka. Olin vähän kieltäytynyt uskomasta ja toivonut voivani vain peittää sen jollakin yksinkertaisella, hah.
Oletetaan, että poistamme itse pellit ja korvaamme ne puukatolla ja bitumikatolla; miten olisi paras tapa tiivistää seinän ja katon välinen kohta? Kääntää bitumi seinää vasten, laittaa metallilevy päälle, ruuvata kiinni ja tiivistää saumalla?
Oikeassa kulmassa, jossa mineriittipaneeli menee vähän alemmas, pitäisikö yrittää saada bitumi ja metalli mineriittipaneelin ulkopuolisen reunuksen alle? (näyttää siltä, että siellä on kaksinkertainen kerros mineriittiä), vai pitäisikö leikata osa paneelista pois?
Oletetaan, että poistamme itse pellit ja korvaamme ne puukatolla ja bitumikatolla; miten olisi paras tapa tiivistää seinän ja katon välinen kohta? Kääntää bitumi seinää vasten, laittaa metallilevy päälle, ruuvata kiinni ja tiivistää saumalla?
Oikeassa kulmassa, jossa mineriittipaneeli menee vähän alemmas, pitäisikö yrittää saada bitumi ja metalli mineriittipaneelin ulkopuolisen reunuksen alle? (näyttää siltä, että siellä on kaksinkertainen kerros mineriittiä), vai pitäisikö leikata osa paneelista pois?
Klikkaa tästä vastataksesi