1 054 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Korvata kuormitusta keventävä palkki
Hei!
Aion vaihtaa ulko-oven talossani, jossa on pystysuuntainen rankarakenne. Uusi ovi on 10 cm leveämpi, joten ajattelin poistaa yhden laudan rungosta oven oikealta puolelta.
Oletan, että minun täytyy vaihtaa ovenkarmin yläpuolella oleva palkki 10 cm leveämmäksi palkiksi?
Kuten näet, kattotuoli on juuri ovenkarmin yläpuolella. Täytyykö minun tukea tätä jollakin tavalla ENNEN kuin poistan nykyisen palkin?
Aion vaihtaa ulko-oven talossani, jossa on pystysuuntainen rankarakenne. Uusi ovi on 10 cm leveämpi, joten ajattelin poistaa yhden laudan rungosta oven oikealta puolelta.
Oletan, että minun täytyy vaihtaa ovenkarmin yläpuolella oleva palkki 10 cm leveämmäksi palkiksi?
Kuten näet, kattotuoli on juuri ovenkarmin yläpuolella. Täytyykö minun tukea tätä jollakin tavalla ENNEN kuin poistan nykyisen palkin?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 131 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 131 viestiä
Leveämpi, koska erityisesti palkin oikea puoli näyttää olevan karmilla eikä seinärakenteessa. Se näyttää paremmalta ikkunan vasemmalla puolella.The Tor sanoi:
Kyllä, yleensä on suositeltavaa tukea kantavia seiniä ennen kuin tehdään muutoksia niihin.The Tor sanoi:
Se on luultavasti kuva, joka on hieman epätarkka, koska kaikissa ovissa ja ikkunoissa palkit näyttävät samanlaisilta. Vaikka mielestäni se on hieman heikko, se näyttää toimivan.BirgitS sanoi:

Sen jälkeen kysymys on, miten saan palkin pois, koska toivon pääseväni tekemästä talon sisäpuolta uudelleen. Mietin sahata/jyrsiä/taltata palkin pois, mutta säästää muutaman sentin sisäpuolelta ja sitten upottaa sopivan kokoisen liimapuupalan.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi