Näin äskettäin erään käsityöläisen, joka halusi kulmaprofiileja kipsilevyjen taakse, vähentääkseen, ellei olen ymmärtänyt väärin, mahdollisia liikkumisriskejä, koska taustalla oli puurimat + lastulevy. Kuulostaa järkevältä minusta (en ole itse käsityöläinen). Olen kuitenkin hieman epävarma siitä, oliko hyvä idea naulata osa näistä kulmaprofiileista, sillä naulan pää tuntui ulkonevan huomattavasti. Minun (hyvin rajallinen) kokemukseni siitä, että työskentelen tasoitteen kanssa seinällä / katossa on, että pienet epätasaisuudet kipsilevyjen takana voivat aiheuttaa puolivaikeita seurauksia tasoituksen ja hionnan aikana.
Käsittääkseni jos haluaa (hyvin) suorat seinät / katot vaaditaan joko laajatasoitusta tai että on syvennyksiä "runkoon" kipsilevyjen takana, joissa kipsilevyjen lyhyet sivut kohtaavat. Mutta vaikka ei olisikaan täydellisyyden perässä, tämäntyyppisten "aaltojen" luominen levyille näin vaikuttaa turhalta. Vai oletteko täysin väärässä; tämä ei tule näkymään ja onko tämä standardi?
Edit: Tämä ratkaisu vaikuttaa olevan enemmän "oikea", jos naulan- / ruuvinkannat aiheuttavat "aaltoja" kipsilevyssä:
https://www.byggahus.se/forum/threads/skruv-foer-vinkelprofiler-med-osb-bakom.432475/post-4435356