Administrator
· Skåne
· 8 624 indlæg
Det er med tungt hjerte jeg må fortælle, at medlemmet justusandersson gik bort i corona den 4. april. 
Han var ikke bare et meget kyndigt, venligt og værdsat forummedlem, der leverede de bedste svar på løbende regelmæssig basis, ofte her i delforumet Byggematerialer & byggeteknik. Han skrev også værdsatte redaktionelle artikler om arkitektur og konstruktion.
Vi havde netop planlagt at skrive en artikel om 1950-talshuse han og jeg, hvor han skulle skrive en del om konstruktionen. Nu får det blive uden ham.
Hvil i fred Peter, som du jo egentlig hedder.
Justusanderssons indlæg finder du her.
Hans redaktionelle artikler var disse:
Så fungerer en tagstol
Bygge til huset - vælg den rigtige konstruktion
Er væggen bærende? - En lathund
Plankhuse - huse med bærende plankeramme 1920-1950
Forskellige måder at bygge til huset - guide og sammenligning
Kan jeg åbne op mellem køkken og stue i mit hus?
9 ting at tænke på, når du skal tegne dit eget hus
Han var ikke bare et meget kyndigt, venligt og værdsat forummedlem, der leverede de bedste svar på løbende regelmæssig basis, ofte her i delforumet Byggematerialer & byggeteknik. Han skrev også værdsatte redaktionelle artikler om arkitektur og konstruktion.
Vi havde netop planlagt at skrive en artikel om 1950-talshuse han og jeg, hvor han skulle skrive en del om konstruktionen. Nu får det blive uden ham.
Hvil i fred Peter, som du jo egentlig hedder.
Justusanderssons indlæg finder du her.
Hans redaktionelle artikler var disse:
Så fungerer en tagstol
Bygge til huset - vælg den rigtige konstruktion
Er væggen bærende? - En lathund
Plankhuse - huse med bærende plankeramme 1920-1950
Forskellige måder at bygge til huset - guide og sammenligning
Kan jeg åbne op mellem køkken og stue i mit hus?
9 ting at tænke på, når du skal tegne dit eget hus
Medlem
· Västernorrland
· 12 006 indlæg
Ja det var trist.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 971 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47,971 indlæg
Det var meget trist 
Jeg har spekuleret længe på, om der var sket noget, så det er godt at vide i hvert fald, tak.
Går det at lægge en tekst på hans profilsiden så det fremgår der, f.eks. bytte "pensionerad arkitekt" ud med "vila i frid", @Marlen Eskilsson ?
Jeg har spekuleret længe på, om der var sket noget, så det er godt at vide i hvert fald, tak.
Går det at lægge en tekst på hans profilsiden så det fremgår der, f.eks. bytte "pensionerad arkitekt" ud med "vila i frid", @Marlen Eskilsson ?
Senest redigeret:
Åh hvor trist. Justus var en af de allerbedste skribenter på forummet. Altid gode svar hvor han tog sig tid til at forstå problemstillingen og svare forståeligt på teknisk avancerede beregninger og konstruktionsløsninger. Aldrig et hårdt ord, hvad jeg har set.
Hvil i fred.
Hvil i fred.
Forbandet! Så unødvendigt!
Har mere end én gang læst et indlæg han har skrevet og derefter klikket mig ind på hans profil for at læse alt han har skrevet. Lidt som når man hænger fast på Wikipedia. Hans bortgang vil ikke passere ubemærket på forummet, den sag er sikker.
Har mere end én gang læst et indlæg han har skrevet og derefter klikket mig ind på hans profil for at læse alt han har skrevet. Lidt som når man hænger fast på Wikipedia. Hans bortgang vil ikke passere ubemærket på forummet, den sag er sikker.
Selvbygger
· Stockholm
· 10 255 indlæg
Himlen har fået en utroligt dygtig og hjælpsom konstruktør.
RIP.
RIP.