Har lykkedes med at vende den nu. Ingen tegn på armering. Men derimod kan jeg ikke lide det hvidlige og alle huller. Antar at det hvidlige forsvinder, hvis jeg sliber. Men hvad skal jeg lave for en blanding til at fylde hullerne med?
Bedst er sandsynligvis betongspartel, Ardex A46 (ca. 400 pix for en sæk), næst bedst er husfix, du kan også prøve at blande en slurry af kun cement og vand.
Uanset vil du få en overflade med farveforskelle.
Vil ikke strø salt i sårene, men med expanderbetong sker dette ikke.
For fanden. Gik på Husfix eftersom jeg havde det hjemme. Troede det ville blive mere gråt når det tørrede. Men nej det er helt hvidt. Har forsøgt at skrubbe det bort så meget jeg kan men det ser mest ud sådan her nu:
Svært tilfælde doktoren græd, jeg kan nok ikke være behjælpelig med det, det trælse er nok, at der vil være nuanceforskelle uanset hvad du gør, det er s.k. lagning
Spørgsmål, kan man spartle på et tyndt lag slurry og derefter forsegle med lak uden at slibe den hinde af slurryen, der er tørret? Det bliver nemlig pænere, da det dækker de der grimme hvide områder. De kommer frem igen, hvis jeg sliber efter, jeg har lagt på slurryen.
Havde jeg været dig, havde jeg lavet pladen om, det vil sandsynligvis gå både hurtigere og blive hestelængder bedre end at blive ved med at lappe og reparere. Slurryn er ikke tilnærmelsesvis lige så hård som rigtig beton, da den ikke indeholder noget sand/grus. Du vil desuden sandsynligvis have store vanskeligheder med at få overfladen rimeligt plan, hvis du prøver at spartle den alligevel.
Du har fået masser af tips i tråden, følg disse når du støber din nye plade, så skal du se, at du får en god plade.
Havde jeg været dig, havde jeg lavet pladen om, det vil sandsynligvis gå både hurtigere og blive mange gange bedre end at fortsætte med at lappe og reparere. Slurrien er ikke nær så hård som rigtig beton, da den ikke indeholder noget sand/grus. Du vil desuden have store vanskeligheder med at få overfladen rimelig plan, hvis du forsøger at spartle den alligevel.
Du har fået masser af tips i tråden, følg disse når du støber din nye plade, så skal du se, at du får en god plade.
Det tager mindst 3 uger at lave en plade pga. al ventetiden. Jeg orker ikke have en betonplade stående midt i min lille etværelses hele sommeren. Denne skal bruges. Hvis jeg laver den om, må det blive senere til efterår. Det er ikke en værdig måde at leve på, som det er nu.
Brug i så fald betonspartel, Ardex A46 som jeg nævnte tidligere. Det hærder på cirka 15 minutter, og du kan slibe det dagen efter. Men det er en hestearbejde at slibe, hvis spartlingen ikke er god, og det er vådslibning med alt søl, det medfører, der gælder.
Hvis du har varmt (op mod 25 grader) i lejligheden, skal du alligevel vente, til det er køligere, da spartelen ellers hærder for hurtigt til at arbejde med.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.