39,082 læst ·
115 svar
39k læst
115 svar
Hvordan undgå at spor fra armering ses ved støbning?
Missede at du havde bygget telt til plasten.
Desværre er det sandsynligt, at det er tørret for hurtigt, da vandet er fordampet fra betonen.
Plasten skal ligge tæt mod betonen, så fugten bliver der.
Desværre er det sandsynligt, at det er tørret for hurtigt, da vandet er fordampet fra betonen.
Plasten skal ligge tæt mod betonen, så fugten bliver der.
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Men det var jo så klæbrigt, så jeg var bange for, at plasten ville blive støbt fast i betonen, hvis den lå direkte på.
Ja, må håbe det er overfladisk. Har sprøjtet på lidt mere vand nu, men det er nok for sent. Jeg sprøjtede vand i to dage efter støbning, og så var jeg væk på midsommerdagen (dag 3 altså), så der blev det ingen vanding. Nu da jeg kom hjem (dag 4), så det altså ud sådan med revner.
Men kan man alligevel bruge lidt husfix? Måske hjælper det ikke, men det ville jo føles lidt mere sikkert. Så længe det ikke forværrer noget?
Ja, må håbe det er overfladisk. Har sprøjtet på lidt mere vand nu, men det er nok for sent. Jeg sprøjtede vand i to dage efter støbning, og så var jeg væk på midsommerdagen (dag 3 altså), så der blev det ingen vanding. Nu da jeg kom hjem (dag 4), så det altså ud sådan med revner.
Men kan man alligevel bruge lidt husfix? Måske hjælper det ikke, men det ville jo føles lidt mere sikkert. Så længe det ikke forværrer noget?
Det der ser meget mærkeligt ud?
.
Som nogen skrev tidligere, ser betonen meget sandet ud, og det skal ikke sprække rundt om nettet sådan.
Det vigtige er jo oversiden, så du må se, hvordan det ser ud, når du river formen.
Husfix tilføjer intet mere end kosmetisk.
Som nogen skrev tidligere, ser betonen meget sandet ud, og det skal ikke sprække rundt om nettet sådan.
Det vigtige er jo oversiden, så du må se, hvordan det ser ud, når du river formen.
Husfix tilføjer intet mere end kosmetisk.
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Men hvornår kan jeg vende mig om og se da? Burde jeg vente en dag mere?
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Altvidende
· Västra götaland
· 10 938 indlæg
Medlem
· Stockholm
· 981 indlæg
Haha herregud nej orker iiinte gøre det om. Tog jo evigheder at bygge rammen. Tvivlsomt om den kan bruges igen. Må først i det mindste se, hvordan oversiden bliver. Er der ingen spor eller masser af sprækker, og det kan slibes pænt, så beholder jeg denne. Jeg er ligeglad med, hvordan undersiden ser ud.F Freddedan sagde:
Jo længere du venter med formrivningen, desto større er chancen for, at den holder ved de svage partier (lille tværsnit). River du nu eller om nogle dage, vil den med stor sandsynlighed sprække/gå i stykker.
Vand på betonen og ventetid er det, der gælder, gerne også plastik direkte på/mod for at mindske fordampningen.
Jeg ville ikke have revet første uge og forsøgt at vente yderligere en uge. Selv om betonen holder efter en uge, er der stor sandsynlighed for, at der går "biter" ud af betonen ved formhjørnerne.
Vand på betonen og ventetid er det, der gælder, gerne også plastik direkte på/mod for at mindske fordampningen.
Jeg ville ikke have revet første uge og forsøgt at vente yderligere en uge. Selv om betonen holder efter en uge, er der stor sandsynlighed for, at der går "biter" ud af betonen ved formhjørnerne.