F
peterwesterlund peterwesterlund sagde:
Haha herregud nej orker iiinte gøre om det. Tog jo evigheder at bygge rammen. Tvivlsomt om den kan bruges igen. Må først i hvert fald se, hvordan oversiden bliver. Er der ingen spor eller mange revner og det kan slibes pænt, så beholder jeg denne. Er ligeglad med, hvordan undersiden ser ud.
Og præcis hvorfor skulle du ikke kunne bruge formen igen? En sådan form burde du let kunne bruge mere end 10 gange. Og jeg tror som den tidligere taler, ved tredje forsøg har du antagelig noget, der kan bruges. Brug ekspanderbeton ved forsøg 2.

• Synes
johel572
  • Laddar…
Tænker mest på at den jo mister stabilitet, hvis jeg skal blive ved med at skrue skruer ud og ind. Det tog mig to dage at få kanterne til at ligge præcis rigtigt. Men i teorien går det ja. Men ret besværligt.

Hvor mange dage skal jeg blive ved med at vande? Er der nogen mening i at fortsætte efter en uge?

Tænker mest på at den jo taber stabilitet, hvis jeg skal holde på og skrue ind og ud skruer. Det tog mig to dage at få kanterne til at ligge præcis rigtigt. Men i teorien går det ja. Men ret besværligt.

Hvor mange dage skal jeg blive ved med at vande? Er der nogen mening i at fortsætte efter en uge?
Fire døgn anbefaler Finja, nu vil vi se resultatet!

Skulle jo vente mindst en uge og helst en måned?

R
Når betonen begynder at lysne, kan du overveje at rive formen, vande i en uge til, så længe du vander, vil den ikke lysne. Derefter kan du fjerne plasten og lade den tørre ud, beton hærder i 100 år, efter det går det baglæns med styrken.

R rävlyan sagde:
Når betonen begynder at blive hvid, kan du tænke på at rive formen, vande i en uge til, så længe du vander, vil den ikke blive hvid.
Derefter kan du fjerne plasten og lade den tørre, beton "brænder" i 100 år, efter det går styrken baglæns.
Hvad er det, du mener? At jeg kan stoppe vandingen nu?

engs
Den her fyr postede for nylig en video om en bordplade, der ligner din. Altså med stort hul. Jeg mener, det var en eller anden betonblanding specielt til bordplader, de har i Amerika, men det kan måske stadig være en hjælp?

Det så ud til at blande det meget tørt i mine øjne, blander så en slurry for at fylde op i huller.

R
Hvad er det du mener? At jeg kan stoppe med at vande nu?
Jo længere du venter desto bedre, vande en uge til, og lad den derefter tørre ud, så den bliver hvid, den fortsætter med at brænde langt tid fremover. Revner bliver der, når vandet går ud for hurtigt, f.eks. en husplade er næsten umulig at undgå revner i, da skal den vakuumsuges.

R rävlyan sagde:
Jo længere du venter desto bedre 🙂, vande en uge mere, og lad den derefter tørre ud så den hvidner, den fortsætter med at brænde lang tid fremover. Revner opstår når vandet forsvinder for hurtigt, fx en husplade er næsten umulig at undgå revner i, den skal vakumsuges
Hahaha ville jo være sjovt at vakuumsuge en bordplade i beton. Jeg var faktisk på et job for et par uger siden, hvor vi vakuumsugede gulvene. Sådan noget ser man ikke så ofte nu om dage siger de, der var med i 80’erne.

Nu har bordpladen hærdet tilstrækkeligt, og jeg har fjernet rammen. Dog har jeg ikke vendt den endnu. Nu har jeg lidt spørgsmål:

1. Plejer man også at slibe undersiden lidt?
2. Skal undersiden behandles?
3. Hvordan vender jeg den bedst ud fra det, I kan se på billedet?

Betonbænkskive under hærdning på savbukke, rammen er fjernet. Spørgsmål om efterbehandling og håndtering af undersiden.

• Synes
twoody
  • Laddar…
Nu har bänkskivan härdat tillräckligt och jag har tagit bort ramen. Dock inte vänt på den än. Nu har jag lite frågor:

1. Plejer man at slibe undersiden lidt?
2. Behøver undersiden behandling?
3. Hvordan vender jeg den bedst, ud fra hvad I ser på billedet?

[billede]
3: læg to bjælker over og skru gennem "ho-hullet", og tvinger på yderkanterne, det er mit forslag ... Burde du klare at vende uden at den går i stykker...

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
3: læg to reglar over og skru gennem "ho-hålet", og tving på ydersiderne, det er mit forslag ... Burde du klare at vende uden at den går i stykker....
Og så skal den da bare ligge på de to reglar?

Og skal den så bare ligge på de to bjælker?
Eller hvorfor ikke bygge noget, der ligner en stige? Du har jo brug for støtte nedenunder, når du flytter den senere ..

Slibe under skal vel bare være for at den skal have en jævn overflade at ligge på

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.