F
peterwesterlund peterwesterlund sagde:
Har for øvrigt været og købt 8mm jern. Skal skære det ned. Kommer billede senere. Tror dog det bliver svært at få plads med to paralelle i samme smalle kanal, hvis det skal være 2 cm til hver side.

Jernet er for øvrigt rustent fra starten. Håber ikke det gør betonen rustfarvet på overfladen?
Nej det gør det ikke.

F
Hvad tror vi:

[billede]

Behøves der ikke 8mm ved de andre sider af udskæringen da? Har nogle stykker tilovers. Tænkte om det er godt at styrke ekstra der, eftersom komfuret, der vejer nogle kg, skal ligge der?
Jo, det behøves der også. Dit net er kun til sprækarméring. Du skal lægge i 4 stk. 8mm jern på tværs med. En ved hver gavl samt en på hver side af komfuret.

F fsn sagde:
Jo, det behövs der med. Dit net er kun sprækkarmering. Du skal lægge i 4 stk. 8mm jern på tværs med. En ved hver gavl samt en på hver side af platen.
Ja, men 8mm var jo primært for de smalle ved udtaget. Men du mener, at det er lige så slemt overalt?

Har ikke mere 8mm end at jeg kan lægge sådan her som mest, skal klippe dem til bare:

Bord med en træramme og ståltråd net ovenpå, arbejdshandsker placeret i midten, omgivet af værktøj og materialer til byggeprojekt.

• Synes
henrik2h
  • Laddar…
Edit: Det där med 2 cm från kant. Är det av mer skäl än bara det estetiska att järnet inte ska ghosta igenom?
Det er for at fugt ikke skal nå ind til armeringsstålet, hvilket får det til at ruste. Når det ruster, udvider det sig og sprænger betonen. Det er endnu en grund til at have en tykkere plade end 30mm ;).

Årsagen til at jeg synes, du skal naja, er fordi du har så små marginaler, så du er sikker på, at den ligger der, du har tænkt dig.

Man kan jo have rustfri armering...

Ja altså, ønsker jeg kunne have en tykkere bænk men da ville jeg være nødt til at ombygge hele køkkenet.

Rustfrit armeringsjern havde jo været rart...

F
useless useless sagde:
Man kan jo have rustfri armering...
Ja. Men i dette tilfælde vil der nok ikke ske noget alligevel. Jeg tror, man generelt siger 30mm dækning på armering.

F
Ja altså, ville ønske jeg kunne have en tykkere bænk, men så skulle jeg bygge hele køkkenet om.

Rustfrit armeringsjern ville jo have været dejligt...
Du har jo dine begrænsninger klart, og der er naturligvis en grund til, at det ser ud, som det gør. Hullet var til en kogeplade, hvordan fastgør du kogepladen i betonskiven?

F fsn sagde:
Du har jo dine begrænsninger klar, og der er naturligvis en grund til, at det ser ud, som det gør. Hullet var til en häll, hvordan fastgør du hällen i betonskiven?
Den sidder fast med clips. Det er en ikea-häll

F fsn sagde:
Japp. Men i dette tilfælde kommer der nok ikke til at ske noget alligevel. Jeg tror, man generelt siger 30 mm dækning på armering.
Nej, det er risikofrit med en betonskive indendørs.

F fsn sagde:
Japp. Men i dette tilfælde vil der nok ikke ske noget alligevel. Jeg tror, man generelt siger 30 mm dækning på armering.
Da jeg støbte mine bænkeplader, undersøgte jeg det, fordi jeg er besat af detaljer, og jeg husker, at der var blevet foretaget en ændring i den mindste anbefalede dækning fra 30 til 20 mm. Nu hvor jeg leder efter, hvor jeg så dette, kan jeg naturligvis ikke finde det igen.

Nu skal pladen være indendørs, og så betyder det mindre, jeg havde fejlagtigt antaget, at den skulle være udenfor.

F
mexitegel mexitegel sagde:
Når jeg støbte mine bordplader, rodede jeg i det der, fordi jeg nørder på detaljer, og jeg vil huske, at der var sket en ændring i den mindste anbefalede dækning fra 30 til 20 mm. Nu hvor jeg leder efter, hvor jeg så dette, kan jeg naturligvis ikke finde det igen.

Nu skal pladen jo være indendørs, og så spiller det jo mindre rolle, jeg havde fejlagtigt antaget, at den skulle være ude.
Det er forskellige regler afhængigt af, hvad man støber.

Selvfølgelig, men nu er det jo en bænkskive det handler om :).

Når du så har støbt din plade, lader du den hærde LÆNGE, jo længere jo større chance for at betonen har fået fuld styrke. Den vil du få brug for, når du skal rive formen og flytte pladen til sin rette plads. River du for tidligt, vil den sprække ved overgangen til de smalle partier. Glem heller ikke at holde pladen fugtig/våd under hærdningen, det "styrker" betonen.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.