H
huggan: Du bruger denne formel til at beregne nedbøjningen 5*Q*L^3/384*E*I. Nedbøjning må ikke være mere end L/400. Q er den udbredte belastning i Newton L er spændvidden E er 210 000 for stål I er en værdi, der afhænger af, hvilken type bjælke der anvendes, og hvilken dimension
3 svar · 2,9k læst
T
TheJo: Et par spørgsmål om det samme emne. Tænkte sætte op 3-5 stk. https://www.byggmax.se/skivmaterial/hyllplan/hyllplan-p09030 med https://www.byggmax.se/forvaring/vaggskenor-och-konsoler/konsol-vit-p257222 Kan man have 40cm dybe hylder til konsollerne, som er 30cm? Hvor mange konsoller bør jeg have per hylde? Hylderne kommer til at være i "jordkælderen" (et gammelt mælkerum), så det som
30 svar · 42,0k læst
·
larsbj
larsbj: Hvis jeg knapper rigtigt, er heb 100 på grænsen, så en 120 kan blive god.
1 svar · 3,1k læst
·
Jonatan79
Jonatan79: Så længe du ikke rører spærret eller en aflastning af tidligere spær, er det bare at køre på, vær forsigtig fra begyndelsen, så går det sikkert godt. Hvor tyk er væggen for resten?
1 svar · 3,8k læst
M
mdab: Gubbtjyv. Den rødmarkerede væg ser definitivt ud til at være bærende, fordi der findes en tilsvarende på overetagen, som spærerne hviler på.
4 svar · 4,8k læst
·
E
Edward Sandberg: [citat] Uha troede det var almindeligt, at man udnyttede eksisterende bygning, har man desuden sådan held som jeg har, og kan bygge 3400 i lofthøjde uden at behøve tage hensyn til taghældning på laden, er det i hvert fald i min verden en "no-brainer".:)
15 svar · 9,2k læst
·
B
bjornligan: Åh, det var måske lidt uklart. Tænkte ikke på at have spær, men lægge reglar mellem 2 forskellige høje vægge.
2 svar · 3,7k læst
Mikael_L
Mikael_L: Start den samme tråd helst kun ét sted: http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/252440-lyfta-tak-och-hoja-bygga-hogre-vaggar.html
1 svar · 2,6k læst
·
M
mangelino: Hej, jeg har følgende konstruktion: Grundmur/sokkel Lette bjælker 45x220 (cc 600) Spånplade 22mm Søjle (95x95 limtræ) bjælke Jeg har beregnet, at søjlen skal optage en kraft på 21kN og overføre den til den lette bjælke nedenunder. Bjælken sidder direkte på grundmuren. Mit spørgsmål er: klarer den lette bjælke kraften? Skal den forstærkes ved at tilføje 2 stykker træregel i
0 svar · 2,9k læst
S
sophiet: [citat] Tak! Vil straks tage ud og kigge.
4 svar · 3,8k læst
M
mr_bygg: [citat] Spørgsmålet bliver tricky. Du angiver intet areal og ingen dimensioner på betonpillerne. Selvfølgelig ville det fungere. Det er bare at se på broer eller lignende konstruktioner. Så en afsnit af Grand Design her til aften, hvor de byggede et hus med en udbygning på ca. 100 kvm, hvis jeg husker rigtigt, med et helt fladt tag med en have på, som blev båret op i hjørnerne.
2 svar · 5,2k læst
D
dannec5: Den tanke har slået mig, men det bliver desværre for dyrt, har mulighed for at få fat i træ billigt, fugt er der ingen problemer med, det har været en hølade, hvad renden er blevet brugt til ved jeg ikke præcis.
2 svar · 2,5k læst
L
Lutte: [citat] Derfor skal den placeres over et forskallingsbræt, som jeg formoder løber i samme retning som den nedbøjede afveksling. Men man kan bestemt misse forskallingsbrættet og knække lofter, men så svært er det ikke at banke sig frem til, hvor forskallingsbrættet går.
30 svar · 17,6k læst
·
J
J
Y
Y
Mikael_L
Flyttad
Mikael_L
Flyttad
H
Flyttad
H
Flyttad
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.