1 518 814 läst ·
2 859 svar
1519k läst
2,9k svar
Yale doorman
Samma fel som jag hade. Fick byta två låshus. Bytte senare till ett L3S. Bytte även bort det efter en tid.U Ursidae skrev:Hepp, mitt gamla v2n-lås har börjat strula med låsningen den sista tiden. Vid ett par tillfällen har det inte gått att låsa utan det har direkt låst upp igen och spelat "felljud".
Slängde i nya batterier idag utan direkt skillnad.
Testade låsning med att hålla in förreglingen nu när det strulade igen och det var samma fenomen. Det borde utesluta dörr-karmspringan.
Tror mig läst att det löses genom att byta ut kistan? Någon som har annat tips?
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 835 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 835 inlägg
Har ett nytt i kartong liggandes om det skulle vara intressant...U Ursidae skrev:
Beställdes förr-förra vintern när mitt lås strulade. Dock gick låset tills sig innan jag fått hem nya låshuset. Fick ett totalhaveri på det (https://www.byggahus.se/forum/threads/yale-doorman.180234/post-6457076) för ett halvår sedan och bytte då märke.
Tack för erbjudande, behöver ett direkt iom att jag ska resa snart så köpte ett nytt låshus. Visade sig att närmaste Kjelles hade ett. Nu ska det bara in också.B breakman skrev:
VÄldigt många inlägg i denna tråd. Men hur byter man tryckesfjäder? Vårat handtag har börjat hänga. Samt vart köper man fjäder?(är första versionen av yale)D danne.sk skrev:
Som feedback ser bytet ut att ha löst problemet. Skillnad från v2n är att hålen för låsvreds-medbringare och pinnen till hantaget är genomgående i låshuset. Det följer med stoppringar till pinnarna och en längre medbringare att byta till. Lite pilligt om man inte har en låsringstång hemma. Annars inga konstigheter.U Ursidae skrev:
Jag har nu samma problem! Hur löste ni det?A Angie99 skrev:Hej!
Har nyligen installerat mitt L3 med vissa problem tack vare den kassa bruksanvisning.
Fungerade sen bra i en vecka. När städfirman var här kom hon in ok men när hon skulle lämna gick det inte att öppna dörren inifrån. Handtaget var liksom slappt. Det gick att låsa och låsa upp både med vredet och appen och dörren funkade att öppna utifrån. Tänkte att fyrkantspinnen kanske varit för kort och bytte till den längre. Sen funkade låset igen i nån dag då samma problem uppstod när en gäst skulle gå ut. Den här gången var det bara att gå runt och öppna utifrån så funkade allt igen. Nu har jag testat 100-talet gånger och det funkar varje gång. Vad kan ha orsakat detta?
vi ska åka bort snart och jag vill inte riskera att husvakten inte kommer ut.
Klicka här för att svara