1 515 976 läst ·
2 858 svar
1516k läst
2,9k svar
Yale doorman
Ni med L3s, är sugen på att köpa men jag läser att Yale gör ifrån sig ett oljud när det låser. Stämmer detta?
Vill inte gå ifrån ett vanligt lås med nyckel som låser fint och tyst till något billigt oljud från Yale.
Vill inte gå ifrån ett vanligt lås med nyckel som låser fint och tyst till något billigt oljud från Yale.
L3S är högljutt som fasen. Både själva fallkolven när dörren stängs, och låsmekanismen.M Maverick-ick skrev:
Det är i princip omöjligt att smyga in genom dörren och i vår familj låter vi tonåringarna smita in via en altandörr om de kommer hem sent. Inte helt optimalt.
Riktigt segt.. Borde vara möjligt att tillverka ett tyst lås kan man tycka... Får spana vidare eller invänta om Yale får tummen ur och släpper något som känns premium och tyst.C Carlf81 skrev:
Alltså låset känns tillräckligt gediget, L3sS är snyggare och mindre sladdrigt än classic. Och ett vanligt Assa-lås är ju inte bättre ur detta perspektivet. Men det är lättare att smygstänga.M Maverick-ick skrev:
Ska installeras lås i en bygdegård som brukar hyras ut.
Man vill där kunna ge hyrestagarna tillgång med kod samt inom specifika tider då det gärna tummas på tiderna. 😄
Jag kollade i min egen verisureapp och där finns ju alla dom kraven, men tiderna är bara på hela timmar, är det nån annan av apparna/integrationerna som har på säg 10min?
Alltså ska det hyras ut från kl15 så ska koden börja gälla 14,50 tidigast.
Man vill där kunna ge hyrestagarna tillgång med kod samt inom specifika tider då det gärna tummas på tiderna. 😄
Jag kollade i min egen verisureapp och där finns ju alla dom kraven, men tiderna är bara på hela timmar, är det nån annan av apparna/integrationerna som har på säg 10min?
Jag har inte Verisure så vet inte om den har begränsningar.G Great skrev:Ska installeras lås i en bygdegård som brukar hyras ut.
Men i Yale Home appen kan du sätta tillfälliga koder för låset som gäller för exakt tidsintervall.
Ja, exakt datum och klockslag.G Great skrev:
Här är två bilder på hur det ser ut.
Under åtkomst så kan du gå in på de användare som är tilllagda på gästlistan med passerkod och schemalägga åtkomst.
Går att välja alltid, återkommande eller tillfällig.
Under tillfällig går det sätta datum och tid.
Tack, superbra infoM mikaeloden skrev:
Installerade LS3 idag och det gick fint! Upptäckte dock efteråt att monteringsplattan glipar mot dörren i överkant, det flexar någon mm ut/in om man tar i. De fyra skruvarna i monteringsplattan drog jag åt så jämnt jag kunde utan att dra någon stenhårt. Det verkar bara vara ett kosmetiskt "problem", eller vad tror ni? Om man skulle fixa till det, behöver jag då demontera handtagen och hur gör man det i så fall efter att de har klickats i på plats?
Allting verkar funka som det ska i övrigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var inte så svårt! Jag trodde handtagen satt fast men det gjorde de ju inte, så det räckte att lossa på insidan, hålla i allting, pilla i skruvar i hålen (bra tips) och sen pilla tillbaka allting igen.B Bamboozled skrev:Installerade LS3 idag och det gick fint! Upptäckte dock efteråt att monteringsplattan glipar mot dörren i överkant, det flexar någon mm ut/in om man tar i. De fyra skruvarna i monteringsplattan drog jag åt så jämnt jag kunde utan att dra någon stenhårt. Det verkar bara vara ett kosmetiskt "problem", eller vad tror ni? Om man skulle fixa till det, behöver jag då demontera handtagen och hur gör man det i så fall efter att de har klickats i på plats?
[bild]
Nästan så att instruktionerna skulle rekommenderat att skruva extra från början.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder