Ok thx!

Mäter 28V över polerna just nu.
Industriell batterianordning med kablar, säkringsblock och varningsetiketter, troligen del av större maskin eller system.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte när batterierna är parallellkopplade väl?

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Jo, skitskumt

Jag plockade bort kablarna, förstår inget. Satte minus till minus och plus till plus. Ett batteri mäter 28v

Jag får testa en annan multimeter senare, detta är så mysko

På bilden ser det onekligen ut som batterierna är parallellkopplade och då har du 24 volts batterier.
Dvs + till + och - till -
Parallellkopplar man så får man samma volt men mer Ah, seriekopplar man så får man dubbla volten med samma Ah.
Vad står det på batterierna?

R Rolle85 skrev:
Jag får testa en annan multimeter senare, detta är så mysko
Om det nu är 24Volts batterier varför är det så mysko?

Ser ut att vara 6 celler? Då borde spänningen vara 12 V. Om det nu inte bara är halva batteriet som syns i bilden... Men då är dom ovanligt långsmala.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vad säger voltmetern du precis installerade?
Batterierna ser ut så här:
Ett Enhanced Heavy Duty-batteri från FIAMM, märkt "Power Cube", för fordon eller industribruk, på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I ett tidigare inlägg syns klistermärket på sidan och det står tydligt att det är 12V-batterier, så något är knas med antingen mätaren eller batterierna.

snaggletooth snaggletooth skrev:
I ett tidigare inlägg syns klistermärket på sidan och det står tydligt att det är 12V-batterier, så något är knas med antingen mätaren eller batterierna.
Stämmer inlägg #49.
Digitalvoltmeter med dåligt batteri kan mäta väldigt fel.

Det finns 24 volts ctek batteriladdare. Det har vi till lastbilarna.

Jag testade med en annan multimeter och då visar den 12,8V så något var rejält vajsing med den multimetern!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.