Byggahus.se
Nån som vet var man kan köpa kol till en 24V elmotor som sitter på en Transportel (flakmoped).
Se bild
Bild av en bilkomponent, troligtvis en närbild av en generator eller startmotor, med fokus på elanslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kontakta en elverkstad som jobbar med att reparera elmotorer.

Ser ut att vara en hel kvar på kolet. vad är det för fel.

Förebyggande

Aha, det står säkert något på mototn som säger fabrikat och typ/modell, det är inga vanliga kol där, det är kol med koppar i och är riktigt kraftiga, med dubbla ledare till. Är vanligt då lite mer sträm behövs och vanliga kol brinner upp. Vad är det för fabrikat/modell/typ på moppen.

Motorinformationsetikett med tekniska data, smutsig, fastsatt på metallkomponent, tillverkad i Italien, daterad 18 maj 2005.
Skapa konto

Svårt att hitta något i Sverige men här en länk för kontakt med Amer i Italien , skicka med ett foto så blir det nog rätt. Du kan översätta med google.
https://www.amer.it/en/contacts

EDIT 2,a på den , föregående hade bättre koll men ändå

snaggletooth snaggletooth skrev:
Som jag skrev i denna tråden [länk] så beställde vi från Ullanders, kolen kom hem förra veckan.
Aldrig lyckats få tag i Ullanders. Vad fick du betala för 4 kol?

Finns en ullanders mopedservice i Västerås som sysslar med flakmoppar. Enligt alla bolag så finns det ingenting efter 2021, så kanske borta nu . Annars ett tel.nr. 0761334613 om det fungerar

Har inte sett fakturan men runt tusenlappen (exkl. moms) är vad jag hörde av den som beställde.

Omöjligt att få tag på

Anade ugglor i mossen då det var bara till 2021 som det fanns på Alla Bolag, prova med att kontakta som som jag länkade till i # 8

Går man bet så kontaktar man Carbex AB. De kommer göra kolen åt dig om de inte finns. Kostar dock en slant men om de normalt kostar runt tusenlappen så kanske man är beredd på en prislapp.
Fick hjälp där för en tio år sen med nåt "omöjligt" Tyvärr har jag inte namnet på personen kvar.

Fick tag på nya kol ☺️
En hand håller en genomskinlig plastpåse med elektroniska komponenter, troligen transistorer, markerade med "1361".
Skapa konto

• Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.