72 671 läst ·
1 134 svar
73k läst
1,1k svar
Vinyltråden!
Lite oklart, men menar du att du står bakom Stoned Records? Märkligt i så fall att det på länken du klistrat in står om skivan med Lou Reed att den är "from Swedish tv broadcast". Så var det väl ändå inte??Karl webmaster Johansson skrev:
OZZY OSBOURNE - REST IN PEACE!
Det är många år sedan du och jag träffades efter en konsert vi bandade i Lund som vi sedan släppte som en dubbel vinyl-LP på STONED RECORDS label.
Svårt att tro att nästan 50 år gått, men du är fortfarande THE PRINCE OF DARKNESS... rest in peace my dear brother. 😎
[länk]
[bild]
Den musiken kommer spelas länge än. Här har många av hans skivor snurrat på spelaren genom åren. Tittade på lite Youtube klipp där han såg märkbart sliten och åldrad ut i knappa fyrtioårsåldern men han levde väl inget hälsosamt liv precis. En av hans sista inspelningar "Hurt" finns på Youtube och är stark och gripande med tillbakablickar från hans liv.Intet skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Bara det att Hurt är en cover på Nine inch nails låt. Men Cash gör den till sin egen. Skivan där Hurt ingår, The man comes around, (jag har den på CD) innehåller nästan bara covers, vissa som duett med originalsångaren, där producenten Rick Rubin använt enkla instrument, ibland bara enstaka pianotoner, för att skapa starka versioner av låtarna.B Bitterhetsakademin skrev:Den musiken kommer spelas länge än. Här har många av hans skivor snurrat på spelaren genom åren. Tittade på lite Youtube klipp där han såg märkbart sliten och åldrad ut i knappa fyrtioårsåldern men han levde väl inget hälsosamt liv precis. En av hans sista inspelningar "Hurt" finns på Youtube och är stark och gripande med tillbakablickar från hans liv.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Angående Cash träffade jag Lasse Lindfors, Johnnys svenske vän när han visade sin samling Johnny Cashprylar i Rättvik. Jag har alltså tagit en person i hand som i sin tur skakat hand med Johnny Cash, som i sin tur måste ha hälsat på Elvis! Världen är liten ibland. 
Jerry Lee Lewis kunde hantera pianot, lyssna bara på Great Balls Of Fire. Han var väl inte fläckfri som person, att gifta sig med sin kusins trettonåriga dotter får väl anses som omdömeslöst och det sägs att han ibland var så packad att det krävdes ett fyrtiotal omtagningar innan låten satt.
Men musiken svänger än.
Men musiken svänger än.
Myra var hans kusin och han var ju inte precis lastgammal själv. Men moralpanik i England, det blev det.B Bitterhetsakademin skrev:Jerry Lee Lewis kunde hantera pianot, lyssna bara på Great Balls Of Fire. Han var väl inte fläckfri som person, att gifta sig med sin kusins trettonåriga dotter får väl anses som omdömeslöst och det sägs att han ibland var så packad att det krävdes ett fyrtiotal omtagningar innan låten satt.
Men musiken svänger än.
Såg karln i Tyskland för länge sedan. Det svängde rejält. Dunk dunk dunk dunk ...
Stämmer som du skriver, läste i kommentarerna på Youtube att det var kusinens dotter men det var fel.Intet skrev:
Läste på Wikipedia och där fanns en intressant artikel om honom.
En av mina första idoler, både som pianovirtuos och mästare av smöriga ballader. Att han lyckades att bli 87 år med det levernet är ett under.B Bitterhetsakademin skrev:Jerry Lee Lewis kunde hantera pianot, lyssna bara på Great Balls Of Fire. Han var väl inte fläckfri som person, att gifta sig med sin kusins trettonåriga dotter får väl anses som omdömeslöst och det sägs att han ibland var så packad att det krävdes ett fyrtiotal omtagningar innan låten satt.
Men musiken svänger än.
Har ni sett Mucka inte med Jerry Lee Lewis syrra? https://www.nrk.no/programmer/tv/walkabout/4365212.html