77 667 läst ·
1 218 svar
78k läst
1,2k svar
Vinyltråden!
Ledmotivet till "Den tredje mannen" gillade jag mycket, kan ännu gå runt och nynna på den men hade ingen aning om vem som låg bakom, och en cittra!B Bitterhetsakademin skrev:
Tror att regissören hörde Anton på en bar, spelandes just den då namnlösa låt, och i ett svep fick både filmen och Carras världsberömda. Alla kan nynna på -Datta datta daaaa, da da .. men vem mins handlingen? Jo, Orson Wells sålde verkningslöst penicillin i Wien efter andra världskriget.Maria T skrev:
Alla Pugacheva i Stockholm. En skiva som Jacob Dahlin var delaktig i att skapa, han talade förövrigt flytande ryska i stort sett utan brytning. Här en rysk pressning som när den kom kostade två rubel och femtio kopek.
Hon var med I "Jakobs stege" flera gånger. Liksom "Sivan divan".B Bitterhetsakademin skrev:
Skål, ta mig fan!
Ledmotivet ur Aldrig på en söndag från 1960 med Melina Mercouri i huvudrollen. Musiken belönades med en Oscar och filmen blev Mercouris internationella genombrott. Arbetsnamnet under inspelningen var "Den lyckliga horan" men det ansågs på den tiden som en allt för vågad titel.
Och därmed avslöjade du vilken yrkesgrupp som aldrig jobbar helg.B Bitterhetsakademin skrev:
De grafiska formgivarna kunde ta ut svängarna på sjuttiotalet, här ett närmast psykedeliskt omslag från Boney M.
Vet att vi har ett gäng synthare här i tråden.
Vet dock inte hur man skapar ett eget inlägg så får bli ett gäng inlägg.
Men här kommer ett vinyltipps
Emmon som jag gillat i en rad år har gett ut nytt♥️
Vet dock inte hur man skapar ett eget inlägg så får bli ett gäng inlägg.
Men här kommer ett vinyltipps
Emmon som jag gillat i en rad år har gett ut nytt♥️
Då vi blir medsläpade till loppis brukar jag och sonen bläddra bland LP--skivorna. Vi kan stå i timmar och fascineras över alla otroliga omslag som gjordes förr.B Bitterhetsakademin skrev:
Samma här, en och annan skiva med tveksam musik har blivit köpt för ett estetiskt tilltalande omslag. En del ramar ju in skivomslag för att pryda väggarna.jarlh skrev:
Man kan undra vad Tom Lehrer hade skrivit för texter om det politiska läget i USA i dag. Han var en vass satiriker som hånade det dåvarande systemet.
Ett känt yttrande från honom var det han sade vid utdelandet av Nobels fredspris 1973: I en värld där Kissinger kan få fredspriset har verkligheten överträffat satiren då jag har inget mer att komma med och lägger av. Han höll det inte helt men gjorde inte många framträdanden därefter.
Många av texterna översattes till svenska av signaturen Patrik och sjöngs sedan in av Lars Ekborg.
Ett känt yttrande från honom var det han sade vid utdelandet av Nobels fredspris 1973: I en värld där Kissinger kan få fredspriset har verkligheten överträffat satiren då jag har inget mer att komma med och lägger av. Han höll det inte helt men gjorde inte många framträdanden därefter.
Många av texterna översattes till svenska av signaturen Patrik och sjöngs sedan in av Lars Ekborg.