72 671 läst ·
1 134 svar
73k läst
1,1k svar
Vinyltråden!
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
A-T kommer jag fram till men det står ingen beteckning. Shure-pickupen var nog originalet på Pioneer PL-115D. Kanske bäst att satsa på den och hitta en bra nål?D Dilato skrev:
Kollar på Jico. Kostar 282 USD. Lågprismodellerna verkar ligga från 150 kr. Vad är tillräckligt bra?
Redigerat:
Medlem
· Kalmar, Småland
· 72 inlägg
Är inte det en bootleg? Så den borde man väl aldrig hittat i vinylbutiker, förutom möjligtvis i mindre nogräknade sådana.Karl webmaster Johansson skrev:
https://bootlegpedia.com/en/product/TMOQ_9001
Medlem
· Kalmar, Småland
· 72 inlägg
Helt riktigt, en av Stones mer efterfrågade bootleg EP-vinyl-utgåvor. Bilden visar dessutom den mest efterfrågade förstautgåvan som gavs ut på TMQ label.jarlh skrev:
Det var nog snarare de mer "nogräknade" skivbutikerna som sålde bootlegs "under disk" eftersom plattorna enbart gavs ut i mycket begränsade små upplagor "av fans för fans". De mindre nogräknade skivbutikerna var väl snarare den stora mängden av skivbutiker som gick i de stora multinationella skivbolagens ledband och toppstyrdes uppifrån vad som "skulle säljas punkt slut".
Vi som alla var med på den tiden minns säkert unga fräscha Vicky Vinyl som förutom hundratals, kanske uppåt tusentalet bootlegutgåvor, släppte Stones A Summer Romance With The Rolling Stones i slutet av 1970-talet. Detta var väl en av de dubbel vinyl skivor som låg till grund att FBI gjorde ett tillslag mot Vicky och lade beslag på drygt 18 ton med bootleg vinylskivor 1979. ☹️
Gissar att du är lite äldre än jag. Min jakt på bootlegs kom väl igång i mitten av 80-talet. Då gick det såklart inte att hitta några på Åhlens och NK, men nästan alla lite mindre butiker hade. De som var lite kreativa hade en avdelning begagnade skivor där de kunde sälja bootlegs i god tro. Andra butiker fick man lov att vara känd i innan man blev insläppt på lagret eller i fikarummet.
Jag gissar att det är safe att erkänna nu att jag och min TC-D5 står bakom ett par utgivningar.
Jag tror vi behöver prata om ordet nogräknad, fast det får bli i en annan tråd eller över en skivback.
Jag gissar att det är safe att erkänna nu att jag och min TC-D5 står bakom ett par utgivningar.
Jag tror vi behöver prata om ordet nogräknad, fast det får bli i en annan tråd eller över en skivback.
Alltid kul när det ligger något oväntat i högarna på loppis.Skogspromenix skrev:
Electric Ladyland med Jimmie Hendrix i första pressning med det ekivoka omslaget som senare ändrades.
Här ytterligare en bildskiva med Jimi Hendrix, men denna är betydligt senare.B Bitterhetsakademin skrev:
Medlem
· Västmanland
· 1 906 inlägg
Denna dubbel LP var en av de första jag köpte för egna pengar som 12 åring 1974.
Minns att den fick beställas och att det tog en evig tid, och efter säkert 10 besök i byhålebutiken dök den upp. Ägare tyckte nog synd om mig så han skickade med en stor poster på Jimi som tröst.
Minns att den fick beställas och att det tog en evig tid, och efter säkert 10 besök i byhålebutiken dök den upp. Ägare tyckte nog synd om mig så han skickade med en stor poster på Jimi som tröst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Kalmar, Småland
· 72 inlägg
Medlem
· Kalmar, Småland
· 72 inlägg
OZZY OSBOURNE - REST IN PEACE!
Det är många år sedan du och jag träffades efter en konsert vi bandade i Lund som vi sedan släppte som en dubbel vinyl-LP på STONED RECORDS label.
Svårt att tro att nästan 50 år gått, men du är fortfarande THE PRINCE OF DARKNESS... rest in peace my dear brother. 😎
http://www.stonedrecords.net/black-sabbath-killing-yourself-to-die-vinyl-stoned-records.jpg
Det är många år sedan du och jag träffades efter en konsert vi bandade i Lund som vi sedan släppte som en dubbel vinyl-LP på STONED RECORDS label.
Svårt att tro att nästan 50 år gått, men du är fortfarande THE PRINCE OF DARKNESS... rest in peace my dear brother. 😎
http://www.stonedrecords.net/black-sabbath-killing-yourself-to-die-vinyl-stoned-records.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två stora sångerskor från förr.
Francoise Hardy och Joan Baez.
Vilken stämning på Baez liveframträdanden, när hon sjunger We shall overcome och publiken sjunger med. En helt annan klass än Friggebos berömda allsångsförsök.
Francoise Hardy och Joan Baez.
Vilken stämning på Baez liveframträdanden, när hon sjunger We shall overcome och publiken sjunger med. En helt annan klass än Friggebos berömda allsångsförsök.
En sångare som lämnade oss för tidigt. Många av hans sånger är fortfarande väl värda att lyssna på.
Under Sions kalla stjärna 🔯 och Medan bomberna faller känns idag kusligt aktuella och kunde varit skrivna i går. Kom nu på att jag gick off topic då detta är vinyltråden där inga cd skivor hör hemma men vinylerna ligger längst in i förrådet.
Under Sions kalla stjärna 🔯 och Medan bomberna faller känns idag kusligt aktuella och kunde varit skrivna i går. Kom nu på att jag gick off topic då detta är vinyltråden där inga cd skivor hör hemma men vinylerna ligger längst in i förrådet.
Johnny Cash i hans klassiska liveframträdande på Österåker. Internerna var i extas när han öppnade med några inövade fraser på svenska. Jublet visste inga gränser när han framförde City Jail, Me and Bobby McGee, Orleans Parish Prison och många andra välbekanta låtar.