77 707 läst ·
1 218 svar
78k läst
1,2k svar
Vinyltråden!
This town aint big enough for the both of us är ju det bästa de gjortDan1891 skrev:
Några senare alster är lite knepiga även för min smak.
Lyssnar genom de vinyl jag har med dem nu. En hel del i texterna som flög över mitt huvud när jag var liten pojk på sjuttiotalet.
Japp, knepiga, men på ett bra sätt i min smak!P Pin skrev:
Kimmono My House dånar i stereon nu! Jäkligt bra album från -74!
Jo de är bröder. Hitler stel och stum på scenen, lillebror som en Duracellkanin. Spelar fortfarande, efter 25 album. Spelade på globen för något år sedan har jag för mig.Minnie Mesola skrev:
Ja rockopera
Snart ljuder ”White women” i högtalarna. Icke PK, men ironiskt. Hade aldrig kunnat skrivas idag.
Hospitality on parade är ju en av världens bästa låtar.P Pin skrev:
Ursäkta att jag tjatar om denna LP, men nu har jag kört den flera kvällar, och jag bara måste få säga hur jäkla bra den är! Gillar ni blues, rock, texter med ett budskap (titelspåret) så bara måste man lyssna på denna!Dan1891 skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Jag lyssnade vad det skulle kosta att kasta om mina Eskilstuna-basar för ett par år sedan och de ville ha 700 kr styck. Vet inte om de visste vad de offererade eftersom dessa basar inte har standardmått för 8-tummare och "normala" kanter inte passar. Jag tror det är relativt enkelt att göra själv annars. Tyvärr levererar inte firman i USA som har kanterna till Europa längre.Dan1891 skrev: