K Kane skrev:
Källa på de siffrorna?
Studera sida.se, det står nu 56000 miljoner kr, så det är ca 9 000 miljoner mer.
Tolktjänsterna kommer jag inte ihåg. Men du kanske kan hitta dessa. Jag har också hört att om tolktjänsterna i Malmö varit ett bolag så har det varit Malmös största.

K kortis skrev:
Du är absolut på på rätt ställe
Ölen kostar ca £3.5 pinten på puben.

Nu har vi kommit långt från flyttskatten. Delvis mitt fel. Jag slutar nu här.

N Nilsson i Boda skrev:
Studera sida.se, det står nu 56000 miljoner kr, så det är ca 9 000 miljoner mer.
Tolktjänsterna kommer jag inte ihåg. Men du kanske kan hitta dessa. Jag har också hört att om tolktjänsterna i Malmö varit ett bolag så har det varit Malmös största.
Det är inte anslaget till SIDA, det är 25,2 miljarder.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
L lat skrev:
Ahhh, du tänkte som skatteplanering!!
Ledsen, men jag tänker inte betala tex din sjukvård eller din/dina barns skolgång bara för att du är för snål!
Jag betalar och har betalat mer skatt än de flesta så vad du svamlar om begriper jag inte?

N Nilsson i Boda skrev:
Ah, så dina siffror har du själv hittat på?
Det förklarar ju en del!

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Och om du inte har eller har haft några inkomster, inkl ev arv, hur har du då råd att äga en fastighet?
Kapitalavkasrning vore ett lämpligt sätt att täcka sina levnadskostnader.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
L lat skrev:
En sund (vilken nivå det nu är) fastighetsavgift/skatt borde tas ut på ALLA fastigheter, men framförallt ska den tillfalla kommunen oavkortat!

Som det är nu så är sommargäster en stor kostnad för många kommuner.
Anser du att det ska vara fastighetsavgift/skatt även på lantbruksfastigheter?

G
M Markarbetaren skrev:
Finns nog inte många med en knivsudd av ekonomiskt intresse som inte har ISK-konto med schablonskatt idag.
Och? Det är 30% skatt på alla övriga kapitalinkomster såsom aktieutdelning osv, i vissa fall räknar man inte hela beloppet som kapitalinkomst men det är 30% på slutgiltiga beloppet. Funkar nog inge vidare politiskt att ta bort skatt på kapital.

M
G OMathson skrev:
Och? Det är 30% skatt på alla övriga kapitalinkomster såsom aktieutdelning osv, i vissa fall räknar man inte hela beloppet som kapitalinkomst men det är 30% på slutgiltiga beloppet. Funkar nog inge vidare politiskt att ta bort skatt på kapital.
I ISK är utdelning skattefri.

G
M Markarbetaren skrev:
I ISK är utdelning skattefri.
läste du inte ordet "övriga"? Isk schablon skattas oavsett vinst eller förust så helt skattefri är inte utdelningen.

• Gilla
Sommartorparn och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
N Nilsson i Boda skrev:
Du menar där det står:
"Under 2023 har Sida en budget på 25,2 miljarder kronor"?

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
M
G OMathson skrev:
läste du inte ordet "övriga"? Isk schablon skattas oavsett vinst eller förust så helt skattefri är inte utdelningen.
Lycka till med ditt sparande👍

Fairlane Fairlane skrev:
Du menar där det står:
"Under 2023 har Sida en budget på 25,2 miljarder kronor"?
Sanningen är inte så noga, när siffrorna synas så flyr man illa kvickt. 🤔

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
G
M Markarbetaren skrev:
Lycka till med ditt sparande👍
Nu va det inte mitt sparande det handlade om utan att du kom med ett orimligt skatteändringsförslag ang boständer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.