Prata med din elektriker. Du kommer aldrig hitta en handdukstork som en elektriker monterar och ger dig garanti på

Spännande och höra hur ni gjorde med handfatet, är det limmat ?

Jag köper att man ska undvika onödiga hål men vissa är hål nödvändigt för säkerhet. Om några månader glömmer du att de satt skruvar där. Med lim hör du en smäll om några år.

Vad är rek från tillverkaren av handdukstorken då?

K Knight skrev:
Prata med din elektriker. Du kommer aldrig hitta en handdukstork som en elektriker monterar och ger dig garanti på

Spännande och höra hur ni gjorde med handfatet, är det limmat ?

Jag köper att man ska undvika onödiga hål men vissa är hål nödvändigt för säkerhet. Om några månader glömmer du att de satt skruvar där. Med lim hör du en smäll om några år.
Handfatet ligger i ett rejält, återbrukat, skåp :cool:

Om blandaren lossnar om några år, så tar vi det problemet då. En annan tråd här på forumet handlade om limmade grejor, minns inte vilka, och någon frågade efter ett par år om grejorna fortfarande satt uppe - vilket de gjorde.

Nej, det verkar kört med handdukstorken. Det var ändå inte planerat så från början.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är rek från tillverkaren av handdukstorken då?
Nu var de ju så att jag inte kunde hitta någon att limma...:)

M Måttlösa skrev:
Nu var de ju så att jag inte kunde hitta någon att limma...:)
Då har du svaret där plus att det är OK att borra i tätskikt.

Intressant att så många frågar varför det finns väl mängder av anledningar till varför man skulle vilja limma upp en handdukstork, och många av er skriver dessutom anledningar...
För min del handlar det om att jag ha en skjutdörr i den vägg där handdukstorken ska sitta och då blir skruvar svårt. Min är dock vattenburen så rören ger viss stadga för att hålla uppe torken också. Men som författaren hittar jag inget bra på google om detta, någon som vet hur? Med vad? Etc. man kan göra detta?

Hade först skruvat den i något passande för att få maximal stödyta vid limning mot väggen.

• Gilla
Bröstmjölk och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.