8 629 läst ·
36 svar
9k läst
36 svar
Vill limma upp handdukstork (el)
Sida 1 av 3
Hittills är inget i vårt nya badrum skruvat fast, utan allt är limmat. Nu vill vi hitta en handdukstork som vi kan limma upp, men trots ett par timmars googlande hittar vi inget tydligt om detta. Är det någon som vet om man alls kan limma upp en handdukstork och i så fall vilken och hur? Den ska sitta rätt nära duschen...
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Nu är jag förvisso bättre på el än på kakel, men risken är att om du får den att sitta fast på kaklet, så är det plattorna som släpper från väggen?
En sådan lösning hade som jag ser det, blivit för riskabel, därför har ingen producent tagit fram en sådan.
Elprylar i ett badrum vill man ha fast monterade, lim blir här en osäkerhetsfaktor, hur starkt än limtillverkarna säger det är.
Elprylar i ett badrum vill man ha fast monterade, lim blir här en osäkerhetsfaktor, hur starkt än limtillverkarna säger det är.
Ja tror man sig vilja flytta på prylen är det väll en sak men att göra hål och skruva är inget problem om man gör rätt. Dessutom hänger man den inte inne i duschen, är ju som där det är viktigast med tätskikt är intakt. Sen å andra sidan skruvas ju dusch och platta fast i väggen inne i duschjanwide skrev:
Jag håller med men jag svarade på frågan varför man vill limma en handdukstork.T TheGame skrev:
Som Yonna antyder, trådlös el eller hur ska du koppla in elen om du inte tar ett hål i tätskiktet någonstans? Om man ändå har ett hål för elen blir det inte mycket värre av att där även är skruvhål.
Vi har en svängbar PAX någonting som är eluppvärmd, där är bara 2 kontaktpunkter med väggen istället för fyra, färre fästhål alltså. Det kanske kan vara något? Där kan det troligen funka att bara ha det övre fästet skruvat (mest belastning där).
Vi har en svängbar PAX någonting som är eluppvärmd, där är bara 2 kontaktpunkter med väggen istället för fyra, färre fästhål alltså. Det kanske kan vara något? Där kan det troligen funka att bara ha det övre fästet skruvat (mest belastning där).