M Marcussjogren skrev:
Precis - då är du ju inte en av dem som vill jobba i verkstad för att du måste eller inte har någon annan utbildning.
Använd det till din fördel och försök få med några av dina stordåd i ditt CV, även om dem inte är utförda yrkesmässigt.
Stordåd är väl att ta i. Många misstag har man råkat göra vid sin utveckling
 
Kan d
P Paxman skrev:
Jag har läst alla dina inlägg, och alla andras också...och det är ingen tvekan om att du efterfrågar något som inte existerar. Detta verkar du inte inse själv, utan framhärdar i dina resonemang att någon borde ordna det ekonomiska för dig iom att du inte kan/vill/orkar göra det själv. Du har någon fantastisk affärsidé som kommer lösa allt för dig bara någon lånar ut pengar till dig. Som många redan skrivit, är affärsidén så bra som du verkar tro borde du kunna hitta någon som vill investera i den och därigenom lösa problemet med lokal...men någon sådan investerare har du ju uppenbarligen inte hittat.

Din kommentar gällande min läskunnighet lämnar jag obesvarad, men om det jag skrivit ovan inte stämmer så får du gärna klargöra vad som är fel uppfattat från min sida.
Kan ju börja med att du läser mitt inlägg om min uppväxt. Är nog inte många ungdomar som har fått stå för sin egna dator, telefoner mm
 
D danjac skrev:
A

Antar du menar mig, men om jag inte skulle vilja ha hjälp. Varför har jag då ställt en fråga?
Självklart menar jag dig, det var tydligt eftersom jag skrev TS. Jag hoppas verkligen att du får ordning på ditt liv, inkl de svårigheter med familj, jobb etc som du beskrivit i tråden. Men du verkar inte mottaglig för alla de tips och råd som du får, vilket är beklagligt.

Mitt tips till dig är att låta de tips och råd du får sjunka in under en tid. Tid och eftertanke kan göra underverk.

Det här forumets medlemmar kommer inte sluta skriva i tråden, som tur är så är detta forum till övervägande del bestående av fantastiska människor som vill dela med sig av sin erfarenhet i all välmening. Om de fortsätter skriva så kommer du fortsätta att svara, kanske i affekt och det kommer inte leda till någonting produktivt.

Återigen vill jag rekommendera moderator att låsa tråden.
 
  • Gilla
Fred_HL
  • Laddar…
D danjac skrev:
A

Antar du menar mig, men om jag inte skulle vilja ha hjälp. Varför har jag då ställt en fråga?
Jag ställde en fråga om lån och belopp men du svarade inte.
 
K kahnilainen skrev:
Självklart menar jag dig, det var tydligt eftersom jag skrev TS. Jag hoppas verkligen att du får ordning på ditt liv, inkl de svårigheter med familj, jobb etc som du beskrivit i tråden. Men du verkar inte mottaglig för alla de tips och råd som du får, vilket är beklagligt.

Mitt tips till dig är att låta de tips och råd du får sjunka in under en tid. Tid och eftertanke kan göra underverk.

Det här forumets medlemmar kommer inte sluta skriva i tråden, som tur är så är detta forum till övervägande del bestående av fantastiska människor som vill dela med sig av sin erfarenhet i all välmening. Om de fortsätter skriva så kommer du fortsätta att svara, kanske i affekt och det kommer inte leda till någonting produktivt.

Återigen vill jag rekommendera moderator att låsa tråden.
Varför skulle man låsa tråden?
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
V
D danjac skrev:
Kan d

Kan ju börja med att du läser mitt inlägg om min uppväxt. Är nog inte många ungdomar som har fått stå för sin egna dator, telefoner mm
Är du seriös eller driver du med oss?

Jag har stått för alla mina datorer och mobiltelefoner sedan min ungdom, detsamma gäller många av mina vänner också.
 
V vf98al38 skrev:
Är du seriös eller driver du med oss?

Jag har stått för alla mina datorer och mobiltelefoner sedan min ungdom, detsamma gäller många av mina vänner också.
Många idag får sina prylar så ne jag driver inte. Och när jag skulle ta körkort så var det redan då många som fick det av någon i familjen.
 
A Andy78 skrev:
Jag ställde en fråga om lån och belopp men du svarade inte.
Ber om ursäkt, måste missat det. Ska kolla igenom
 
A Andy78 skrev:
Kan du tänka dig att ta ett lån på 100 000kr mot att du betalar tillbaka 180 000, är det rimligt?
80 papp låter ju lite väl högt i ränta mm. Men de som lånar ut pengar vill ju ha sin bit av kakan. Ränta o avgifter kommer man ju aldrig undan ifrån
 
Jag gick fordon på gymnasiet och när jag tog studenten så var det i lågkonjunkturen i början på 90 talet.
De jobb jag sökte hade jag ingen chans på eftersom de anställde de med mer erfarenhet än jag hade som nybakad mekaniker.

Jag fick bita ihop och ringa runt till alla möjliga företag och ta det som erbjöds.
Så mitt första jobb var som traktorförare på en maskinstation där jag pressade rundbalar {traktorägg). När säsongen var över fick jag ringa runt igen och fick napp på en industri där jag stod på ett löpande band.
Ett hjärndött jobb men det gav inkomst och meriter till framtida jobb.

Ta ett jobb vad som helst och slit ett par år och spara pengar, sen kan du gå till banken. Hade du gjort detta för tre år sedan är jag övertygad om att du nu istället hade drivit ditt företag.
 
  • Gilla
danjac
  • Laddar…
tommib
Det beror ju helt på hur länge pengarna ska lånas om det är högt eller lågt i ränta.

Apropå annat så tycker jag fortfarande att du ska försöka få en anställning. Det har presenterats ett antal exempel på jobb som verkar bra. Har du sökt dem?

Sen finns det säkert andra jobb också. Jag har t.ex. jobbat med städ, lager, som brevbärare och väktare innan/under studietiden.

Jag har betalat samtliga datorer och telefoner själv. Körkortet fick jag iofs men då var det både julklapp och födelsedagspresent det året jag fyllde arton. På senare år har jag fått mer stöd, det ska jag inte sticka under stol med, men innan 20 var det inte så mycket. Så fort jag tog studenten var det t.ex. flytta hemifrån eller betala hyra som var de två alternativen. Trots att jag gjorde lumpen.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
D danjac skrev:
Kan d

Kan ju börja med att du läser mitt inlägg om min uppväxt. Är nog inte många ungdomar som har fått stå för sin egna dator, telefoner mm
Jag hänger inte alls med i ditt resonemang längre...vad har din uppväxt att göra med din oförmåga att förstå, och ta till dig av det som skrivs i tråden om, hur kreditgivning fungerar? Citerat inlägg ovan visar tydligt din brist på verklighetsuppfattning. Jag skulle säga att det är precis tvärt om; det är nog inte många ungdomar som får datorer och telefoner m.m utan någon som helst motprestation.
 
K kahnilainen skrev:
Självklart menar jag dig, det var tydligt eftersom jag skrev TS. Jag hoppas verkligen att du får ordning på ditt liv, inkl de svårigheter med familj, jobb etc som du beskrivit i tråden. Men du verkar inte mottaglig för alla de tips och råd som du får, vilket är beklagligt.

Mitt tips till dig är att låta de tips och råd du får sjunka in under en tid. Tid och eftertanke kan göra underverk.

Det här forumets medlemmar kommer inte sluta skriva i tråden, som tur är så är detta forum till övervägande del bestående av fantastiska människor som vill dela med sig av sin erfarenhet i all välmening. Om de fortsätter skriva så kommer du fortsätta att svara, kanske i affekt och det kommer inte leda till någonting produktivt.

Återigen vill jag rekommendera moderator att låsa tråden.
Tips och råd är ju att jag ska skaffa ett jobb, vilket inte är lätt. Där finns inte mycket jag kan göra. Och angående om svårigheter som du kallar det för så drog jag upp det för att personerna skulle förstå att jag inte kan flytta. Finns nog många fler som har det värre.
 
P Paxman skrev:
Jag hänger inte alls med i ditt resonemang längre...vad har din uppväxt att göra med din oförmåga att förstå, och ta till dig av det som skrivs i tråden om, hur kreditgivning fungerar? Citerat inlägg ovan visar tydligt din brist på verklighetsuppfattning. Jag skulle säga att det är precis tvärt om; det är nog inte många ungdomar som får datorer och telefoner m.m utan någon som helst motprestation.
Väntar nu lite, hänger du med alls? Du kallar mig lat osv och jag drog upp min uppväxt som bevis att jag inte är lat.
 
tommib
Vad är det i din uppväxt som hindrar dig från att flytta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.