45 152 läst ·
248 svar
45k läst
248 svar
Vill köpa hus, hur får man lån?
Kan: omständigheter gör att du inte kan få fram pengar
Vill: tycker inte att det är upp till dig att få fram pengar
Orkar: du har inte energin att ordna pengar på grund av ohälsa
Men det här är en omöjlig diskussion. Alla förslag som folk har lämnat i den här tråden för att hjälpa dig har du kategoriskt avfärdat. Det enda som återstår är en fantasi om att någon ska låna ut pengar till dig utan säkerhet för att denne skulle ömma för just din situation.
Vill: tycker inte att det är upp till dig att få fram pengar
Orkar: du har inte energin att ordna pengar på grund av ohälsa
Men det här är en omöjlig diskussion. Alla förslag som folk har lämnat i den här tråden för att hjälpa dig har du kategoriskt avfärdat. Det enda som återstår är en fantasi om att någon ska låna ut pengar till dig utan säkerhet för att denne skulle ömma för just din situation.
Tja du tolkar ju saker minst lika galet som mig isåfall.....P Paxman skrev:Kan: omständigheter gör att du inte kan få fram pengar
Vill: tycker inte att det är upp till dig att få fram pengar
Orkar: du har inte energin att ordna pengar på grund av ohälsa
Men det här är en omöjlig diskussion. Alla förslag som folk har lämnat i den här tråden för att hjälpa dig har du kategoriskt avfärdat. Det enda som återstår är en fantasi om att någon ska låna ut pengar till dig utan säkerhet för att denne skulle ömma för just din situation.
Du kan starta en ?crownfounding?och erbjuda olika former av service etc beroende på vilket belopp som betalas in.
Sälj in affärsidén och ragga kapital
Finns väl färdiga system för detta som man kan nyttja.
Sälj in affärsidén och ragga kapital
Finns väl färdiga system för detta som man kan nyttja.
Det kan finnas många orsaker till att alla inte flyttar runt hur lätt som helst.tommib skrev:
Man kan ha platsbunden verksamhet, familjeskäl med hjälpbehövande anhöriga och liknande. Samhället och politiker har en övertro till allas förmåga att vara mobila.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Precis så skall man göra, och lär sig på vägen hur man sedan går framåt!Kloge skrev:
Helt rätt!K kahnilainen skrev:
Denjac, jag känner mer och mer starkt för dig, och känner igen mig själv lite i det du beskriver.
Var själv i en liknande situation i min ungdom (fast mycket annorlunda ändå).
Hade studerat många år i beteendevetenskaper, men det tog emot mer och mer.
så kom min sambo hem med platsjournalen (hon jobbade då på Arbetsförmedlingen),
och visade en jobbannons om ett montörsjobb över sommaren på en liten mekanisk industri i en bransch nära mitt fritidsintresse.
Jag sökte och fick jobbet, behövde ju ändå ett "feriejobb" över sommaren.
Men jag blev kvar, det var riktigt roligt, och efter två år var jag produktionschef.
Och så vidare...
Så Danjac, behåll dina drömmar, men var realistisk och jobba dig fram på vägar som faktiskt finns,
och låt drömmarna vara tills vidare, eller ligga i vinterdvala.
En vacker dag kan du säkert förverkliga dem, men låt det ta lite tid.
Absolut. Men det finns också många som tycker att de inte kan flytta på sig av skäl som kanske inte är rimliga. Eftersom TS inte berättar vad motivet är så är det svårt att värdera. Därför har jag inte varit kategorisk i att TS borde flytta utan frågat vad det rör sig om, alt föreslagit pendling.M MagHam skrev:
Jag har en del egna erfarenheter i ämnet och började skriva på det men det är egentligen inte relevant så jag raderade det.
Bostad är ibland ett skäl till att man inte kan flytta.tommib skrev:
Absolut. Men det finns också många som tycker att de inte kan flytta på sig av skäl som kanske inte är rimliga. Eftersom TS inte berättar vad motivet är så är det svårt att värdera. Därför har jag inte varit kategorisk i att TS borde flytta utan frågat vad det rör sig om, alt föreslagit pendling.
Jag har en del egna erfarenheter i ämnet och började skriva på det men det är egentligen inte relevant så jag raderade det.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Kan vi inte lyssna på TS och acceptera att hen (hoppas Thomas ser dettaP Paxman skrev:Jag hänger inte alls med i ditt resonemang längre...vad har din uppväxt att göra med din oförmåga att förstå, och ta till dig av det som skrivs i tråden om, hur kreditgivning fungerar? Citerat inlägg ovan visar tydligt din brist på verklighetsuppfattning. Jag skulle säga att det är precis tvärt om; det är nog inte många ungdomar som får datorer och telefoner m.m utan någon som helst motprestation.
"Risk för att avslöja en stor del av min idé
Men kommer använda en del farliga kemikalier mm. Därför jag har problem att hitta en lokal. Det är kalla handen direkt. Och jag förstår dem. För lokalen måste anpassas och bes innan man får använda dem"
Med tanke på vad du sagt, ligger det nära till hands att tro att det är förkromning du tänker dig?
Om så, kan du höra med Karlskrona metallplätering till exempel, de kanske kan vara intresserade av att ge dig slipjobb som du kan göra hemma. Har jag gissat fel, gäller tipset även annan verksamhet.
Du har redan en verkstad (med däckmaskin). Vad väntar du på? Kör igång! Skickliga, noggranna mekaniker som dessutom är kunniga i äldre teknik, växer inte på träd.
Eftersom du gillar mekanik och vill jobba hemifrån, har jag ännu ett tips -BLI URMAKARE!!!
Trevlig jobb där stor mekanisk skickighet krävs. Dessutom skriker marknaden efter urmakare.
http://www.urmakarskolan.com
Problemet för dig är -varför får jag inget jobb?
Hur många jobb har jag sökt denna vecka?
Råkade jag säga "är du dum i huvudet eller" till den uppenbart efterblivne personalchefen?
Hur var jag klädd?
Eftersom du uppenbarligen är på pappret kvalificerad, är det även för mig obegripligt att du inte fått ett enda jobb på flera år. Söker du verkligen alla lediga jobb du klarar av. Inkusive hemtjänsten, personlig assistent, byggstädare, buss/taxichaufför etc etc.... alla jobb är bättre än att gå hemma och tycka att världen är orättvis. Och det är den. För varken du eller jag har behövt jobbat på en barnbordell i Calcuttas slum.
Ang.lån.
Glöm det. Du begär/hoppas på det omöjliga.
Möjligen ställer hygglige "mad Pete Trullo" upp?
Staffan
Men kommer använda en del farliga kemikalier mm. Därför jag har problem att hitta en lokal. Det är kalla handen direkt. Och jag förstår dem. För lokalen måste anpassas och bes innan man får använda dem"
Med tanke på vad du sagt, ligger det nära till hands att tro att det är förkromning du tänker dig?
Om så, kan du höra med Karlskrona metallplätering till exempel, de kanske kan vara intresserade av att ge dig slipjobb som du kan göra hemma. Har jag gissat fel, gäller tipset även annan verksamhet.
Du har redan en verkstad (med däckmaskin). Vad väntar du på? Kör igång! Skickliga, noggranna mekaniker som dessutom är kunniga i äldre teknik, växer inte på träd.
Eftersom du gillar mekanik och vill jobba hemifrån, har jag ännu ett tips -BLI URMAKARE!!!
Trevlig jobb där stor mekanisk skickighet krävs. Dessutom skriker marknaden efter urmakare.
http://www.urmakarskolan.com
Problemet för dig är -varför får jag inget jobb?
Hur många jobb har jag sökt denna vecka?
Råkade jag säga "är du dum i huvudet eller" till den uppenbart efterblivne personalchefen?
Hur var jag klädd?
Eftersom du uppenbarligen är på pappret kvalificerad, är det även för mig obegripligt att du inte fått ett enda jobb på flera år. Söker du verkligen alla lediga jobb du klarar av. Inkusive hemtjänsten, personlig assistent, byggstädare, buss/taxichaufför etc etc.... alla jobb är bättre än att gå hemma och tycka att världen är orättvis. Och det är den. För varken du eller jag har behövt jobbat på en barnbordell i Calcuttas slum.
Ang.lån.
Glöm det. Du begär/hoppas på det omöjliga.
Möjligen ställer hygglige "mad Pete Trullo" upp?
Staffan
Jag har inte sagt att jag inte kan pendla, det är inga problem, men att flytta går inte pga familjeskäl. Jag tycker folk kan respektera det.Staffan2000 skrev:
"Risk för att avslöja en stor del av min idé
Men kommer använda en del farliga kemikalier mm. Därför jag har problem att hitta en lokal. Det är kalla handen direkt. Och jag förstår dem. För lokalen måste anpassas och bes innan man får använda dem"
Med tanke på vad du sagt, ligger det nära till hands att tro att det är förkromning du tänker dig?
Om så, kan du höra med Karlskrona metallplätering till exempel, de kanske kan vara intresserade av att ge dig slipjobb som du kan göra hemma. Har jag gissat fel, gäller tipset även annan verksamhet.
Du har redan en verkstad (med däckmaskin). Vad väntar du på? Kör igång! Skickliga, noggranna mekaniker som dessutom är kunniga i äldre teknik, växer inte på träd.
Eftersom du gillar mekanik och vill jobba hemifrån, har jag ännu ett tips -BLI URMAKARE!!!
Trevlig jobb där stor mekanisk skickighet krävs. Dessutom skriker marknaden efter urmakare.
[länk]
Problemet för dig är -varför får jag inget jobb?
Hur många jobb har jag sökt denna vecka?
Råkade jag säga "är du dum i huvudet eller" till den uppenbart efterblivne personalchefen?
Hur var jag klädd?
Eftersom du uppenbarligen är på pappret kvalificerad, är det även för mig obegripligt att du inte fått ett enda jobb på flera år. Söker du verkligen alla lediga jobb du klarar av. Inkusive hemtjänsten, personlig assistent, byggstädare, buss/taxichaufför etc etc.... alla jobb är bättre än att gå hemma och tycka att världen är orättvis. Och det är den. För varken du eller jag har behövt jobbat på en barnbordell i Calcuttas slum.
Ang.lån.
Glöm det. Du begär/hoppas på det omöjliga.
Möjligen ställer hygglige "mad Pete Trullo" upp?
[bild]
Staffan
Delvis rätt, och ja jag har maskiner osv men fortfarande ingen lokal. Den verkstad jag grejar i tillhör far och är på tok för liten. Hade tomten varit större så hade man ju kunnat bygga ut.
Nja riktigt alla jobb söker jag inte.
Inom vården eller dylikt passar jag inte in, och det beror helt på hur jag är som person.
Städ osv det är inga problem.
Visst klädseln kan man väl förbättra då jag alltid går arbetsklädd. Dock har jag alltid hela o rena kläder.

