45 148 läst ·
248 svar
45k läst
248 svar
Vill köpa hus, hur får man lån?
Nu vet inte jag varför princip hela min text försvannP Paxman skrev:
Men läs mina inlägg så borde du förstå. Annars är du inte tillräckligt läskunnig helt enkelt
Här har du lite jobb karlskrona som du kan söka.
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7545858
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/10489236
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/21996436
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7509139
Här kräver de lite erfarenhet, men sök jobbet ändå, tryck på din långa erfarenhet av att meka med allt möjligt.
Vad du än gör när du kommer på arbetsintervju säg inte att du ska starta eller vill eller ler funderar på att starta eget, de kommer nog då gå vidare med någon annan.
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7545858
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/10489236
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/21996436
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7509139
Här kräver de lite erfarenhet, men sök jobbet ändå, tryck på din långa erfarenhet av att meka med allt möjligt.
Vad du än gör när du kommer på arbetsintervju säg inte att du ska starta eller vill eller ler funderar på att starta eget, de kommer nog då gå vidare med någon annan.
Du kan även ringa speedy i karlskrona och höra om dom behöver folk.
http://speedybilservice.se/ws?id=karlskrona
Här har du ett bra korttidsjobb däckmekaniker, det ger lite pengar in och du skapar kontakter, det är alltid bra att skapa sig ett kontaktnät.
http://speedybilservice.se/ws?id=karlskrona
Här har du ett bra korttidsjobb däckmekaniker, det ger lite pengar in och du skapar kontakter, det är alltid bra att skapa sig ett kontaktnät.
Jag har läst alla dina inlägg, och alla andras också...och det är ingen tvekan om att du efterfrågar något som inte existerar. Detta verkar du inte inse själv, utan framhärdar i dina resonemang att någon borde ordna det ekonomiska för dig iom att du inte kan/vill/orkar göra det själv. Du har någon fantastisk affärsidé som kommer lösa allt för dig bara någon lånar ut pengar till dig. Som många redan skrivit, är affärsidén så bra som du verkar tro borde du kunna hitta någon som vill investera i den och därigenom lösa problemet med lokal...men någon sådan investerare har du ju uppenbarligen inte hittat.D danjac skrev:
Din kommentar gällande min läskunnighet lämnar jag obesvarad, men om det jag skrivit ovan inte stämmer så får du gärna klargöra vad som är fel uppfattat från min sida.
Här söker dom en med bred allmänkunskap om mekanik och teknik.
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7522886
Här har du även ett jobb inom hissar och rulltrappor, skulle inte förvåna mig om det är kone man ska arbeta på.
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7551551
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7522886
Här har du även ett jobb inom hissar och rulltrappor, skulle inte förvåna mig om det är kone man ska arbeta på.
https://www.arbetsformedlingen.se/Tjanster/Arbetssokande/Platsbanken/annonser/7551551
Andy78 Inlägg 60:
TS vill inte ha tips om jobb...h*n vill att någon ska ge honom pengar.D danjac skrev:Alltså snälla, kan ni sluta tjafsa om jobb hela tiden. Tror ni inte att jag söker jobb?
Jag har sökt jobb sen jag tog studenten. Ändå sitter jag arbetslös. Så uppenbarligen så hjälper det ju inte att bara söka jobb.
Och ni som frågesätter om jag verkligen söker, inom af måste man söka om man ska få ut ersättning.
Lägg ner tjatet om jobb, det var inte det jag frågade om.
Medlem
· Västerbotten
· 162 inlägg
Har sträckläst hela tråden nu och jag vill rekommendera att moderator låser tråden. Det finns enligt min mening inget mer att tillägga. Man kan inte hjälpa någon som gång efter annan tydligt visar att man inte vill ha hjälp.
Vidare diskussioner kommer knappast ge något mer, utan snarare trycka ned TS.
Med tiden kanske hen förstår.
Vidare diskussioner kommer knappast ge något mer, utan snarare trycka ned TS.
Med tiden kanske hen förstår.
Du skriver: ”Bsa,unc,unf whitworth vet nog inte många ungdomar vad det är.”
Det är knappast kunskaper om olika gängor och gängstigningar som leder till ett jobb inom fordonsbranschen, vilket du säkert är medveten om. BSA-gänga förekommer väl endast på cyklar och Whitworth används inte inom fordonsindustrin. Hur ser Sveriges fordonspark ut? Består den till övervägande del av äldre bilar med brytarspetsar och förgasare? Nej långt därifrån. Faktum är att moderna fordon blir alltmer sofistikerade/komplicerade så därför är goda kunskaper inom bilel/elektronik och goda kunskaper hur man använder och felsöker med diagnosutrustning ett krav. Diagnosutrustning krävs även för injustering efter kamremsbyte på många moderna dieselbilar. Men detta vet du väl redan eftersom du gått fordonsteknisk utbildning.
Du skriver: ”Så tillräckligt bra för att få jobb vågar jag säga att jag är.” Frågan blir då, varför är du arbetslös och har varit detta under så lång tid?
Det är knappast kunskaper om olika gängor och gängstigningar som leder till ett jobb inom fordonsbranschen, vilket du säkert är medveten om. BSA-gänga förekommer väl endast på cyklar och Whitworth används inte inom fordonsindustrin. Hur ser Sveriges fordonspark ut? Består den till övervägande del av äldre bilar med brytarspetsar och förgasare? Nej långt därifrån. Faktum är att moderna fordon blir alltmer sofistikerade/komplicerade så därför är goda kunskaper inom bilel/elektronik och goda kunskaper hur man använder och felsöker med diagnosutrustning ett krav. Diagnosutrustning krävs även för injustering efter kamremsbyte på många moderna dieselbilar. Men detta vet du väl redan eftersom du gått fordonsteknisk utbildning.
Du skriver: ”Så tillräckligt bra för att få jobb vågar jag säga att jag är.” Frågan blir då, varför är du arbetslös och har varit detta under så lång tid?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
@TS: Bara kom att tänka på det - låt det inte begränsa ditt sökande. Även om du inte har 2-3 års arbetslivserfarenhet som mekaniker, så har du säkert 10 års erfarenhet av eget mekande och intresse.
Använd det till din fördel.
Jag är helt säker på att man hellre vill anställa någon som är genuint intresserad än någon som såg fordon som en lätt väg genom gymnasiet och som nu hunkar runt lite lagom intresserad.
Använd det till din fördel.
Jag är helt säker på att man hellre vill anställa någon som är genuint intresserad än någon som såg fordon som en lätt väg genom gymnasiet och som nu hunkar runt lite lagom intresserad.
Hade du inte erfarenhet av fordon???tompas11 skrev:
Du skriver: ”Bsa,unc,unf whitworth vet nog inte många ungdomar vad det är.”
Det är knappast kunskaper om olika gängor och gängstigningar som leder till ett jobb inom fordonsbranschen, vilket du säkert är medveten om. BSA-gänga förekommer väl endast på cyklar och Whitworth används inte inom fordonsindustrin. Hur ser Sveriges fordonspark ut? Består den till övervägande del av äldre bilar med brytarspetsar och förgasare? Nej långt därifrån. Faktum är att moderna fordon blir alltmer sofistikerade/komplicerade så därför är goda kunskaper inom bilel/elektronik och goda kunskaper hur man använder och felsöker med diagnosutrustning ett krav. Diagnosutrustning krävs även för injustering efter kamremsbyte på många moderna dieselbilar. Men detta vet du väl redan eftersom du gått fordonsteknisk utbildning.
Du skriver: ”Så tillräckligt bra för att få jobb vågar jag säga att jag är.” Frågan blir då, varför är du arbetslös och har varit detta under så lång tid?
Gängor är faktiskt viktigt att förstå. Ett företag som grejar med äldre fordon så är det en stor merit. Själv fått lägga massor av timmar där folk har förstört gängorna. BSA används på motorcyklar och whitworth används både på gamla traktorer och bilar.
Så du verkar ju inte ha mycket erfarenhet
Poängen med mitt inlägg var att jag har bred kompetens. Tillexempel så kan man inte ens byta bromsklossar på en nyare Mercedes utan dator.
Redigerat:
N
Men var något helt annat faktiskt jag hade tänkt o bli.
Hade tänkt följa min fars fotspår o bli sjätte generationen yrkesfiskare. Men precis när jag skulle göra valet till utbildning så las Det ner ( tack gode gud för det) så fick välja något snabbt vilket blev Fordon som man alltid var med farsgubbens i garaget. Blev lite panik då man hade förberett sig sen liten för att bli fiskare. Idag går det inte leva på det så tur att det blev som det blev
Nu är visserligen jag såld på fordon och bor mer eller mindre i verkstan.M Marcussjogren skrev:@TS: Bara kom att tänka på det - låt det inte begränsa ditt sökande. Även om du inte har 2-3 års arbetslivserfarenhet som mekaniker, så har du säkert 10 års erfarenhet av eget mekande och intresse.
Använd det till din fördel.
Jag är helt säker på att man hellre vill anställa någon som är genuint intresserad än någon som såg fordon som en lätt väg genom gymnasiet och som nu hunkar runt lite lagom intresserad.
Men var något helt annat faktiskt jag hade tänkt o bli.
Hade tänkt följa min fars fotspår o bli sjätte generationen yrkesfiskare. Men precis när jag skulle göra valet till utbildning så las Det ner ( tack gode gud för det) så fick välja något snabbt vilket blev Fordon som man alltid var med farsgubbens i garaget. Blev lite panik då man hade förberett sig sen liten för att bli fiskare. Idag går det inte leva på det så tur att det blev som det blev
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Precis - då är du ju inte en av dem som vill jobba i verkstad för att du måste eller inte har någon annan utbildning.D danjac skrev:N
Nu är visserligen jag såld på fordon och bor mer eller mindre i verkstan.
Men var något helt annat faktiskt jag hade tänkt o bli.
Hade tänkt följa min fars fotspår o bli sjätte generationen yrkesfiskare. Men precis när jag skulle göra valet till utbildning så las Det ner ( tack gode gud för det) så fick välja något snabbt vilket blev Fordon som man alltid var med farsgubbens i garaget. Blev lite panik då man hade förberett sig sen liten för att bli fiskare. Idag går det inte leva på det så tur att det blev som det blev
Använd det till din fördel och försök få med några av dina stordåd i ditt CV, även om dem inte är utförda yrkesmässigt.
A
Antar du menar mig, men om jag inte skulle vilja ha hjälp. Varför har jag då ställt en fråga?K kahnilainen skrev:Har sträckläst hela tråden nu och jag vill rekommendera att moderator låser tråden. Det finns enligt min mening inget mer att tillägga. Man kan inte hjälpa någon som gång efter annan tydligt visar att man inte vill ha hjälp.
Vidare diskussioner kommer knappast ge något mer, utan snarare trycka ned TS.
Med tiden kanske hen förstår.