9 047 läst ·
115 svar
9k läst
115 svar
Vill ha en bra AI vision klippare för liten gräsmatta
Renoverare
· Stockholm
· 20 336 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 336 inlägg
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 805 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 805 inlägg
På våren är det fördel att klippa när gräset är lite fuktigt. Då innehåller gräset väldigt mycket socker som rätt fort bygger klumpar på knivarna. Det problemet finns typ inte alls om gräset är lite fuktigt.
Hur upplever ni andra med Mammotion klippare snabbheten i appen?
Kostade på mig att köpa 4G över sommaren för drygt 200 kr. Men med det valt blir det riktigt segt. Med 4G så är FPV stillbilder var 3 sekund istället för strömmande video.
Nu har jag bytt tillbaka till Wifi. En detalj i samband med det är att man måste va kopplad till klipparen via blåtand för att ändra från 4G till Wifi, inte så smart.
Men även nu med wifi tycker jag appen är väldigt seg fast den har bra mottagning. FPV är dock bättre. Det är märkligt att den klarar att visa FPV men inte uppdatera en så simpel sak som batteri procenten och procent klippt. Linjerna (dom gråa eller mörkgröna) vad den har kvar klippa och var i det ljusgröna klippområdet klipparen befinner sig är den otroligt seg på att uppdatera, om linjerna överhuvudtaget visas. Ibland får jag slå på FPV och sen gå tillbaka till karta för att väcka kart uppdateringen. En annan sak den var otroligt seg på var att slå av och på strålkastaren.
FPV är livevideo från klipparens kamera.
Kostade på mig att köpa 4G över sommaren för drygt 200 kr. Men med det valt blir det riktigt segt. Med 4G så är FPV stillbilder var 3 sekund istället för strömmande video.
Nu har jag bytt tillbaka till Wifi. En detalj i samband med det är att man måste va kopplad till klipparen via blåtand för att ändra från 4G till Wifi, inte så smart.
Men även nu med wifi tycker jag appen är väldigt seg fast den har bra mottagning. FPV är dock bättre. Det är märkligt att den klarar att visa FPV men inte uppdatera en så simpel sak som batteri procenten och procent klippt. Linjerna (dom gråa eller mörkgröna) vad den har kvar klippa och var i det ljusgröna klippområdet klipparen befinner sig är den otroligt seg på att uppdatera, om linjerna överhuvudtaget visas. Ibland får jag slå på FPV och sen gå tillbaka till karta för att väcka kart uppdateringen. En annan sak den var otroligt seg på var att slå av och på strålkastaren.
FPV är livevideo från klipparens kamera.
Renoverare
· Stockholm
· 20 336 inlägg
Jag satt på ballen och såg några maskrosor så jag körde gräsklipparen dit manuellt och skulle starta knivarna då visar sig man måste vara inom någon meter för att få köra knivarna manuellt. Det var ju rätt värdelöst
Renoverare
· Stockholm
· 20 336 inlägg
Klicka här för att svara