9 049 läst ·
115 svar
9k läst
115 svar
Vill ha en bra AI vision klippare för liten gräsmatta
Hoppas inte för mycket på OTA-uppdateringarna, den senaste som kommit ut gör att AI-vision är rädd för sin egen skugga. En del får en enhet som helt vägrar klippa....M MsTake skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 344 inlägg
Det var annars en sak många prisade dem för, just hur ofta de förbättra och pushad ut uppdateringar men kanske bäst att ställa ned sina förväntning trots allt.pacman42 skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 344 inlägg
Undrar vad grannar tyckar om att man kör från 9 till 14 varje dag btw. Den är ju inte högljud men den har ett vinande ljud
Renoverare
· Stockholm
· 20 344 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 344 inlägg
Kollade till klipparen och nu är den offline igen. Hittade den i morse efter att den fallit ned för en terrasskant. Som tur var landade den på alla fyra. Men tiltsensorn hade triggats, När den sen skulle hem så hittade den inte igenom passagen till nästa gräsmatta. Jag misstänker att det som hänt är att GPS.en är så "off" att passagen inte länge når fram till gräsmattan. Det förklarar också varför den fallit över kanten. Satte igång den att klippa färdigt den gräsmattan den höll på med och fick för en timme sedan ett meddelande att den faktiskt hittat hem och laddade (även om meddelandet är ytterst kryptiskt, men jag vet vad den menar alla fall). Sedan sade den att den aktiverat schemaklippningen. Och nu är den offline igen. Skall vi gissa att den kört utför en slänt igen denna gången?
Jag har bara lyckats klippa gräset utan störning en enda gång sedan jag fick klipparen. Jag börjar vara sjukt less på alla problem som den har.
Jag har bara lyckats klippa gräset utan störning en enda gång sedan jag fick klipparen. Jag börjar vara sjukt less på alla problem som den har.
Renoverare
· Stockholm
· 20 344 inlägg
Låter som mitt val att skaffa med Lidar var smartpacman42 skrev:
Kollade till klipparen och nu är den offline igen. Hittade den i morse efter att den fallit ned för en terrasskant. Som tur var landade den på alla fyra. Men tiltsensorn hade triggats, När den sen skulle hem så hittade den inte igenom passagen till nästa gräsmatta. Jag misstänker att det som hänt är att GPS.en är så "off" att passagen inte länge når fram till gräsmattan. Det förklarar också varför den fallit över kanten. Satte igång den att klippa färdigt den gräsmattan den höll på med och fick för en timme sedan ett meddelande att den faktiskt hittat hem och laddade (även om meddelandet är ytterst kryptiskt, men jag vet vad den menar alla fall). Sedan sade den att den aktiverat schemaklippningen. Och nu är den offline igen. Skall vi gissa att den kört utför en slänt igen denna gången?
Kollade lite i Facebook-grupper för Luba och Yuka, många verkar ha problem med senaste uppdateringen. Eller ja, många verkar ha problem överlag. Sen är det ju svårt att veta hur många det är som INTE har problem, eftersom dom kanske inte kommenterar...pacman42 skrev:
Var nära på att köpa en Yuka Mini 2 här om veckan, men drar mig lite nu. Kanske låter den obotligt korkade Silenon fortsätta klippa ett tag till
Renoverare
· Stockholm
· 20 344 inlägg
Har du mappat in den allså gått runt med den runt ägorna så kommer den köra förbi där utan att försöka köra ned. edit: Om den däremot inte är manuellt mappad så vågar jag inte svarapacman42 skrev: