M MsTake skrev:
Kör min varje dag men är nog mest nyhetens behag, drar kanske ner till 3 gånger i veckan sedan.

Ja min är också en liten klätterapa, nu ska de iaf konstandsfritt skicka ut nya kapskiva samt blad och skruvar. Får vi bara hoppas på lite programuppdateringar med😀
Hoppas inte för mycket på OTA-uppdateringarna, den senaste som kommit ut gör att AI-vision är rädd för sin egen skugga. En del får en enhet som helt vägrar klippa....

• Wow
Kane
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
inte min bil för övrigt
Sure... Men vi säger väl så om det känns bättre... Blir det en labb eller?

Bara nouveau riche och lantisar som bryr sig om bilen
Mycket lantisar på Östermalm alltså.😎

M Myckling skrev:
Mycket lantisar på Östermalm alltså.😎
Nej den andra sorten

pacman42 pacman42 skrev:
Hoppas inte för mycket på OTA-uppdateringarna, den senaste som kommit ut gör att AI-vision är rädd för sin egen skugga. En del får en enhet som helt vägrar klippa....
Det var annars en sak många prisade dem för, just hur ofta de förbättra och pushad ut uppdateringar men kanske bäst att ställa ned sina förväntning trots allt.

Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Undrar vad grannar tyckar om att man kör från 9 till 14 varje dag btw. Den är ju inte högljud men den har ett vinande ljud

Undrar vad grannar tyckar om att man kör från 9 till 14 varje dag btw.
Fråga dem om du verkligen vill veta.

• Wow
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fråga dem om du verkligen vill veta.
Som tur är har alla här robot :D

Jämfört med min gamla HQ är Luban tyst. HQn behövde dessutom fler körtimmar.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jämfört med min gamla HQ är Luban tyst. HQn behövde dessutom fler körtimmar.
Tycker ändå 5 timmar (inkl omladdning) är lite löjligt för 320 kvm gräsmatta.. Då kör jag på 10cm bredd och 0,4 m/s men om man ändrar dem så blir det sämre klippt

Kollade till klipparen och nu är den offline igen. Hittade den i morse efter att den fallit ned för en terrasskant. Som tur var landade den på alla fyra. Men tiltsensorn hade triggats, När den sen skulle hem så hittade den inte igenom passagen till nästa gräsmatta. Jag misstänker att det som hänt är att GPS.en är så "off" att passagen inte länge når fram till gräsmattan. Det förklarar också varför den fallit över kanten. Satte igång den att klippa färdigt den gräsmattan den höll på med och fick för en timme sedan ett meddelande att den faktiskt hittat hem och laddade (även om meddelandet är ytterst kryptiskt, men jag vet vad den menar alla fall). Sedan sade den att den aktiverat schemaklippningen. Och nu är den offline igen. Skall vi gissa att den kört utför en slänt igen denna gången?

Jag har bara lyckats klippa gräset utan störning en enda gång sedan jag fick klipparen. Jag börjar vara sjukt less på alla problem som den har.

• Gilla
  • Arg
MsTake och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Kollade till klipparen och nu är den offline igen. Hittade den i morse efter att den fallit ned för en terrasskant. Som tur var landade den på alla fyra. Men tiltsensorn hade triggats, När den sen skulle hem så hittade den inte igenom passagen till nästa gräsmatta. Jag misstänker att det som hänt är att GPS.en är så "off" att passagen inte länge når fram till gräsmattan. Det förklarar också varför den fallit över kanten. Satte igång den att klippa färdigt den gräsmattan den höll på med och fick för en timme sedan ett meddelande att den faktiskt hittat hem och laddade (även om meddelandet är ytterst kryptiskt, men jag vet vad den menar alla fall). Sedan sade den att den aktiverat schemaklippningen. Och nu är den offline igen. Skall vi gissa att den kört utför en slänt igen denna gången?

Jag har bara lyckats klippa gräset utan störning en enda gång sedan jag fick klipparen. Jag börjar vara sjukt less på alla problem som den har.
Låter som mitt val att skaffa med Lidar var smart :D

pacman42 pacman42 skrev:

Kollade lite i Facebook-grupper för Luba och Yuka, många verkar ha problem med senaste uppdateringen. Eller ja, många verkar ha problem överlag. Sen är det ju svårt att veta hur många det är som INTE har problem, eftersom dom kanske inte kommenterar...

Var nära på att köpa en Yuka Mini 2 här om veckan, men drar mig lite nu. Kanske låter den obotligt korkade Silenon fortsätta klippa ett tag till

Låter som mitt val att skaffa med Lidar var smart :D
Tror du det fungerar vid terasskanter? Min dammsugare med lidar har separat detektor för trappor under chassit...

pacman42 pacman42 skrev:
Tror du det fungerar vid terasskanter? Min dammsugare med lidar har separat detektor för trappor under chassit...
Har du mappat in den allså gått runt med den runt ägorna så kommer den köra förbi där utan att försöka köra ned. edit: Om den däremot inte är manuellt mappad så vågar jag inte svara :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.