N Nucky skrev:
Det är en djungel där ute. Och i djungelns lag är det också sjuka priser. Blivit ombedd att se över en robot till en bekant. Kravet är väl satellit eller AI och avskärmningskabel ej är önskvärt. Relativt rak och fin gräsmatta redan. Oklart om han har WiFi mottagning ute på hela området. Om det ens behövs.

Ska man köra på en Mammotion Yuka Mini 2 eller annat märke? Budget är mellan 6000 - 12000kr
Jag köpte en Mova 600 förra året, den har fungerat helt ok trots krånglig tomt.
Vet inte om andra har några synpunkter på dem?

Nya leksaken får se var parmanentavplstsen blir

IMG20260501111437.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nya leksaken får se var parmanentavplstsen blir

[bild]
Är sugen på samma. Återkom gärna med recension sen!

• Gilla
Nucky och 1 till
  • Laddar…
Klippte inte supertight runt denna buske

Edit: okej den gick närmare på senare vändor

IMG20260502100205.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

[bild]
Hur känns det att ha en robot som ordnar detta? Och att du inom kort kommer titta på en golfbana liknande gräsmatta :D

Rekommenderade en bekant att köpa en likadan eller Yuka Mini 2 500m2 varianten som de sålde på Amazon för 7500kr häromveckan men det slutade upp med att han köpte på Net on Net de har denna fram till söndag för 9990kr - https://www.netonnet.se/art/hem-fri...re/dreame-robotic-mower-a1-pro/1039725.11732/ - Oklart om den är bättre än Yuka Mini 2 med Lidar då jag tycker att däckdesignen är bättre på Yuka

N Nucky skrev:
Hur känns det att ha en robot som ordnar detta? Och att du inom kort kommer titta på en golfbana liknande gräsmatta :D

Rekommenderade en bekant att köpa en likadan eller Yuka Mini 2 500m2 varianten som de sålde på Amazon för 7500kr häromveckan men det slutade upp med att han köpte på Net on Net de har denna fram till söndag för 9990kr - [länk] - Oklart om den är bättre än Yuka Mini 2 med Lidar då jag tycker att däckdesignen är bättre på Yuka
Än så länge så spar man ju inte så mycket tid eftersom man tittar på när den jobbar 🤣

• Gilla
  • Haha
johi12 och 3 till
  • Laddar…
Hmm idag återgick den till laddstation utan att börja ladda. Det är ju inge vidare

• Ledsen
cpalm
  • Laddar…
Hmm idag återgick den till laddstation utan att börja ladda.
Den kanske strejkade. Har du tecknat kollektivavtal?

• Haha
Nucky
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den kanske strejkade. Har du tecknat kollektivavtal?
Jag har döpt honom till Pedro, Pedro känner inte till kollektivavtal

• Haha
sysmali och 3 till
  • Laddar…
Pedro känner inte till kollektivavtal
Underskatta inte Pedro. Pedro kan vara listigare än du tror. Eller så har du stött dig med någon granne som skvallrat för Pedro.

Det är nog bara så enkelt att kvartspriset är för högt, så Pedro väntar med att ladda.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Jag har döpt honom till Pedro, Pedro känner inte till kollektivavtal
Har du förankrat laddstationen eller väntat med det till flytten in under verandan?

M MsTake skrev:
Har du förankrat laddstationen eller väntat med det till flytten in under verandan?
Jo använde de där små plastprylarna som följde med. Den sitter stabilt tycker jag

pacman42 pacman42 skrev:
Det finns inga igelkottar där jag bor då det finns flera lantbruk runtomkring.
Varför skulle lantbruk innebära att det inte finns igelkottar?

Jag har både lantbruk och igelkottar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.