4 107 läst ·
34 svar
4k läst
34 svar
Vilket av dessa sätt är bäst för att fixa altan med felvända plankor
Hade samma problem med sjöar från november till mars på två ställen på en 130 kvm altan.
Problemet var att plinten och stolpskon låg lägre på dessa två ställen, vilket var enkelt att konstatera med ett långt vattenpass.
Sänkan gjorde att springorna mellan trallen trycktes ihop på dessa två ställe.
Tog väl en dag att skruva upp ett 10-tal trallbrädor, höja regelverket med domkraft och skruva tillbaka brädorna.
Det är fortfarande tight, då jag inte glesat ur men sjöarna försvinner på någon halvtimme efter regn nu i december.
Det är alltså inte helt tätt utan vattnet tillåts sjunka igenom långsamt, tack vare höjningen av regelverket så att allt nu är i våg.
Jag har 28x145 trall
Problemet var att plinten och stolpskon låg lägre på dessa två ställen, vilket var enkelt att konstatera med ett långt vattenpass.
Sänkan gjorde att springorna mellan trallen trycktes ihop på dessa två ställe.
Tog väl en dag att skruva upp ett 10-tal trallbrädor, höja regelverket med domkraft och skruva tillbaka brädorna.
Det är fortfarande tight, då jag inte glesat ur men sjöarna försvinner på någon halvtimme efter regn nu i december.
Det är alltså inte helt tätt utan vattnet tillåts sjunka igenom långsamt, tack vare höjningen av regelverket så att allt nu är i våg.
Jag har 28x145 trall
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur sätter man ihop dessa avloppsdelar?
Vatten & Avlopp -
Hur skulle ni sätta fast dessa lösa stenar?
Fasad -
Vilket ftx-aggregat ska ersätta ett rexovent rdaa-1-4-1
Ventilation -
Vilket lim är starkast för uppsättning gardinstång av metall mot kakel
Badrum -
Vilket av dessa två sätt att lägga trallen blir snyggast?
Altan & Uteplats