1 793 läst ·
28 svar
2k läst
28 svar
Vilket av dessa sätt är bäst för att fixa altan med felvända plankor
Blev nästan lika på min entreyta.
Det dummaste jag har gjort är att lyda rådet att sätta nyköpta ntr brädor för nära varandra.
När höstregnen kommer sväller skiten ihop.
Lägger allt med 6mm glipa emellan efter det.
Tycker dessutom inte att det är det minsta missprydande med glipor. Tvärtom, det ska vara glipor.
Det dummaste jag har gjort är att lyda rådet att sätta nyköpta ntr brädor för nära varandra.
När höstregnen kommer sväller skiten ihop.
Lägger allt med 6mm glipa emellan efter det.
Tycker dessutom inte att det är det minsta missprydande med glipor. Tvärtom, det ska vara glipor.
Trall som köpes är för det mesta blöt. Och vid förvaring innan läggning, ska den vara under en press och vattnas varannan dag, ingen sol som torkar ut den. Då kan man ha en 5 tums spik eller delar av en tumstock som mellanlägg. Torkar ur på sommaren med större springor. Samt för att inte tala om att trallen går att spänna så den är rak, då den är mjuk. Trallen ( bärverket ) ska som sägs luta ut från huset, med ca 0,5 -1 cm per meter, så rinner vatten av.
Va? Vem har tid med det? Vad kostar det att låta nån göra det? 🤔J jonaserik skrev:
Hur har man trall under press? Om syftet är att den ska svälla är det väl bättre att inte ha den under press?
Är det inte bättre att lägga enligt SvesktTrä se inlägg #2?J jonaserik skrev:Trall som köpes är för det mesta blöt. Och vid förvaring innan läggning, ska den vara under en press och vattnas varannan dag, ingen sol som torkar ut den. Då kan man ha en 5 tums spik eller delar av en tumstock som mellanlägg. Torkar ur på sommaren med större springor. Samt för att inte tala om att trallen går att spänna så den är rak, då den är mjuk. Trallen ( bärverket ) ska som sägs luta ut från huset, med ca 0,5 -1 cm per meter, så rinner vatten av.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur sätter man ihop dessa avloppsdelar?
Vatten & Avlopp -
Hur skulle ni sätta fast dessa lösa stenar?
Fasad -
Vilket ftx-aggregat ska ersätta ett rexovent rdaa-1-4-1
Ventilation -
Vilket lim är starkast för uppsättning gardinstång av metall mot kakel
Badrum -
Vilket av dessa två sätt att lägga trallen blir snyggast?
Altan & Uteplats