380 991 läst ·
93 svar
381k läst
93 svar
Vilken såpa och hur många delar? Till trädäck/altan.
Trall: xlbygg xlent 85m2 som ligger SV.
Lagd tidig sommar 2020
Linoljesåpa, först 15% (borsta) och sen 50% blandning, lagd med tryckspruta. Gick åt 8liter såpa totalt.
Innan: började kännas torr och blev grå
Efter: känns nu fet och len och blev gul-silver.
En bild är när den är blöt, under simsen så är trallen fortfarande opåverkad, sen ser man hur jag arbetar mig inåt.
Lagd tidig sommar 2020
Linoljesåpa, först 15% (borsta) och sen 50% blandning, lagd med tryckspruta. Gick åt 8liter såpa totalt.
Innan: började kännas torr och blev grå
Efter: känns nu fet och len och blev gul-silver.
En bild är när den är blöt, under simsen så är trallen fortfarande opåverkad, sen ser man hur jag arbetar mig inåt.
Långtidsåterkoppling, se mina inlägg från år 2018 och 2015.
Nu är trallen 7 år gammal och endast tvättat med såpa (Linoljesåpa och rapssåpa). Senaste åren har ambitionsnivån sjunkit något vilket har resulterat i att trallen inte har tvättats varje år. I somras var den både smutsig och trallen har spruckit allt mer. Tack vare denna tråd fick jag inspiration och köpte en
Kärcher terrasstvätt PCL 4 och döm av min förvåning... trallen återfick sin vita färg, mjuka yta och de flesta sprickorna har försvunnit.
Nu är trallen 7 år gammal och endast tvättat med såpa (Linoljesåpa och rapssåpa). Senaste åren har ambitionsnivån sjunkit något vilket har resulterat i att trallen inte har tvättats varje år. I somras var den både smutsig och trallen har spruckit allt mer. Tack vare denna tråd fick jag inspiration och köpte en
Kärcher terrasstvätt PCL 4 och döm av min förvåning... trallen återfick sin vita färg, mjuka yta och de flesta sprickorna har försvunnit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Såpa + algbehandling av trall, vilken ordning?
Altan & Uteplats -
Trallsåpad altan efter många år?
Altan & Uteplats -
I vilken ordning ska allt kopplas? Grävd brunn, jetpump, hydrofor, järn/manganfilter osv
Vatten & Avlopp -
Till vilken nytta har jag så många "skorstenar" ?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vilken elinkoppling av spis är bäst (om man har många alternativ på spisen)
Vitvaror