Trall: xlbygg xlent 85m2 som ligger SV.
Lagd tidig sommar 2020
Linoljesåpa, först 15% (borsta) och sen 50% blandning, lagd med tryckspruta. Gick åt 8liter såpa totalt.

Innan: började kännas torr och blev grå
Efter: känns nu fet och len och blev gul-silver.

En bild är när den är blöt, under simsen så är trallen fortfarande opåverkad, sen ser man hur jag arbetar mig inåt.

• Trall som behandlats med linoljesåpa, övre del torr och grå, nedre del blöt och gul-silverfärgad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Behandling av trall med linoljesåpa, person applicerar såpa på träytan som visar före och efter skillnader.
    Skapa konto
  • Nybehandlad trätrall som ser fuktig och gul-silverfärgad ut med synlig förändring mot den opåverkade delen under simsen.
    Skapa konto
Linoljesåpa köpes bäst var?

L lassebrun skrev:
Linoljesåpa köpes bäst var?
Jag köpte från www.doldaskruvar.se

finns säkert tusen såpor och ställen att köpa på.
Anledningen att jag köpte där är för att jag litar på doldaskruvar butiken

• Gilla
lassebrun
  • Laddar…
Långtidsåterkoppling, se mina inlägg från år 2018 och 2015.

Nu är trallen 7 år gammal och endast tvättat med såpa (Linoljesåpa och rapssåpa). Senaste åren har ambitionsnivån sjunkit något vilket har resulterat i att trallen inte har tvättats varje år. I somras var den både smutsig och trallen har spruckit allt mer. Tack vare denna tråd fick jag inspiration och köpte en
Kärcher terrasstvätt PCL 4 och döm av min förvåning... trallen återfick sin vita färg, mjuka yta och de flesta sprickorna har försvunnit.

Trall som är rengjord och restaurerad vid en träfasad, blomkruka och möblemang skymtar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Martin Hjalmarsson och 8 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.