147 366 läst ·
1 024 svar
147k läst
1,0k svar
Vilken rörlig ränta har ni?
Har bundit räntorna ett tag framöver nu (i fredags):
- 50% 1 år på 2.65
- 50% 2 år på 2.66
Bank: SEB med lån på knappt 2.800.000 kr (ca 50-55% belåning)
Alternativet hade varit 3-månaders (sk rörlig) ränta på 3,14% - så de bundna räntorna kändes mer lockande...
- 50% 1 år på 2.65
- 50% 2 år på 2.66
Bank: SEB med lån på knappt 2.800.000 kr (ca 50-55% belåning)
Alternativet hade varit 3-månaders (sk rörlig) ränta på 3,14% - så de bundna räntorna kändes mer lockande...
Redigerat:
Ja, det känns onekligen som att det är bra läge att binda på kort tid nu.
MagnusSt skrev:
Kan ju vara värt att nämna att jag har bolån på drygt 400k, belåningsgrad 60% o inga andra krediter så jag är nog ingen toppenkund för banken:S Ser ju att andra har fått bättre ränta än mig.
Jag måste säga att en del har fått riktigt bra erbjudande på sina lån. 2-årig på 2,66% är ju inte mycket högre än bankens egna upplåningsränta. Jobbar ni på bank? Själv har jag fått erbjudande om 2-år på 3,60 % är lite tveksam till det. Ha ca 2Mkr i lån just nu.
Har bundit 2års på SEB idag, 3,06%.Cancellara skrev:
Off topic
Jobbar man på bank har man sällan bundna utan oftast personallån som följer reporäntan ev tom rabatterad t.ex 1.5 % just nu. Sen får man skatta för mellanskillnaden upp till statslåneräntan.Cancellara skrev:
Om nu USA börjar höja tempot på sedelpressarna för att få ner sin statsskuld, så lär ju det påverka oss på sikt med en högre ränta för att Ingves ska kunna sova gott om natten.
I vilket fall som helst så behöver jag ta mig ett rejält snack med min bankman gällande de erbjudande som jag har fått.
Det enda som talar mot att binda just nu är ju att bankerna rekommenderar det
I vilket fall som helst så behöver jag ta mig ett rejält snack med min bankman gällande de erbjudande som jag har fått.
Det enda som talar mot att binda just nu är ju att bankerna rekommenderar det