bengan24 skrev:
Tog 2 åring på 2.70 och 3 åring på 2.90 i fredags. På SEB med lån på 2.600.000kr
Bara att gratulera enligt min mening!
 
Har bundit räntorna ett tag framöver nu (i fredags):
- 50% 1 år på 2.65
- 50% 2 år på 2.66

Bank: SEB med lån på knappt 2.800.000 kr (ca 50-55% belåning)

Alternativet hade varit 3-månaders (sk rörlig) ränta på 3,14% - så de bundna räntorna kändes mer lockande...
 
Redigerat:
Observera att det är rörlig ränta som tråden avhandlar.
 
Ja, det känns onekligen som att det är bra läge att binda på kort tid nu.
 
MagnusSt skrev:
Min bankman på SEB erbjöd mig 3-månaders 3,45 i fredags, 2011-08-05.

Jag valde att binda i 24 månader till 3,35 istället, ska bli spännande o se om, jag gjorde rätt val...

Kan ju vara värt att nämna att jag har bolån på drygt 400k, belåningsgrad 60% o inga andra krediter så jag är nog ingen toppenkund för banken:S Ser ju att andra har fått bättre ränta än mig.
 
MagnusSt skrev:
Kan ju vara värt att nämna att jag har bolån på drygt 400k, belåningsgrad 60% o inga andra krediter så jag är nog ingen toppenkund för banken:S Ser ju att andra har fått bättre ränta än mig.
Deppa inte, det e rätt skönt att inte sitta med typ 3 miljoner i skulder
400k är skönare :)
 
Skaneman skrev:
Deppa inte, det e rätt skönt att inte sitta med typ 3 miljoner i skulder
400k är skönare :)

Jag gråter iofs inte, men det grämer ju en smålännings hjärta när andra får bättre pris:@

Men hellre 3,5% på 400k än 2,5% på 4000kd^_^b
 
Men som smålänning är du ju medveten om mängdrabbaten;-)
 
Jag måste säga att en del har fått riktigt bra erbjudande på sina lån. 2-årig på 2,66% är ju inte mycket högre än bankens egna upplåningsränta. Jobbar ni på bank? Själv har jag fått erbjudande om 2-år på 3,60 % är lite tveksam till det. Ha ca 2Mkr i lån just nu.
 
Cancellara skrev:
Jag måste säga att en del har fått riktigt bra erbjudande på sina lån. 2-årig på 2,66% är ju inte mycket högre än bankens egna upplåningsränta. Jobbar ni på bank? Själv har jag fått erbjudande om 2-år på 3,60 % är lite tveksam till det. Ha ca 2Mkr i lån just nu.
Har bundit 2års på SEB idag, 3,06%.

Off topic
 
Nu är räntan på 2,68%
 
Cancellara skrev:
Jag måste säga att en del har fått riktigt bra erbjudande på sina lån. 2-årig på 2,66% är ju inte mycket högre än bankens egna upplåningsränta. Jobbar ni på bank? Själv har jag fått erbjudande om 2-år på 3,60 % är lite tveksam till det. Ha ca 2Mkr i lån just nu.
Jobbar man på bank har man sällan bundna utan oftast personallån som följer reporäntan ev tom rabatterad t.ex 1.5 % just nu. Sen får man skatta för mellanskillnaden upp till statslåneräntan.
 
F
kinglolle skrev:
Jobbar man på bank har man sällan bundna utan oftast personallån som följer reporäntan ev tom rabatterad t.ex 1.5 % just nu. Sen får man skatta för mellanskillnaden upp till statslåneräntan.
Sen så brukar det finnas ett tak på hur mycket man får låna som bankanställd.
 
fsn skrev:
Sen så brukar det finnas ett tak på hur mycket man får låna som bankanställd.
Helt rätt , allt från 400 000 kr som är det lägsta jag sett till 5 miljoner som är det högsta jag sett
 
Om nu USA börjar höja tempot på sedelpressarna för att få ner sin statsskuld, så lär ju det påverka oss på sikt med en högre ränta för att Ingves ska kunna sova gott om natten.

I vilket fall som helst så behöver jag ta mig ett rejält snack med min bankman gällande de erbjudande som jag har fått.
Det enda som talar mot att binda just nu är ju att bankerna rekommenderar det ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.