Linisen_01 skrev:
PatrikJ> Vart då?

Har själv Swedbank och har 2 månaderslån med 2,03%
Topplån 3,4%

Har Danske Bank, eller Östgöta Enskilda som den heter här i Stockholm.

Har nyss fått 1.61% på Nordea (3 mån rörl), tjo ho !

1,15% rörligt

Johan&Ana skrev:
Får 1,36 % helt rörlig nu hos Swedbank
Har ni fått bekräftat att Swedbank sänker de rörliga lånen? De flesta bankerna har gått ut med sina nya räntor men har inte sett hur Swedbank gör ännu. Om de sänker lika mycket som reporäntan gått ner så ligger jag på 1,35%.

Kolla TextTV, där står 1,97 på tremånaders, om det är det du menar med rörligt.

Kjell G

Vi har också Danske Bank (Östgöta Enskilda) och får vid den sänkning som kommer nu i dagarna 1,4 %.

Vilken bank har du MH?

Fortfarande Swedbank Sjuhärad. :)

Bra val uppenbarligen :-)

Gött MH, bra förhandlat, jag ligger på 1,35 rörligt nu på Swedbank Sjuhärad. Det är jag skapligt nöjd med.

Fick 1.33 efter senaste sänkningen.

Ganska nöjd idag att vi inte band några räntor när vi tog lånen för ca två år sedan. Då kunde vi binda till 5.2 ungefär.

Jag håller på förhandla ränta nu och fick erbjudande om 1,65 från swedbank. Jag har tidigare haft bra rabatt på swedbank men efter lite omläggning av lånen så blir jag nu fundersam när flera har 1,35%. Har ni verkligen 1,35% ränta nu eller är det antagna räntor ifrån förra räntesänkningen?
När jag föreslog 1,5% så skulle han återkomma, men det lät (förvisso säljare) som att det skulle bli väldigt svårt. Jag har lån på drygt 4mill och allt annat på swedbank. Kontorschefen är min bankman så det är han som bestämmer ytterst om räntan på detta kontor.

Men det vore bra med lite input från er som har dessa låga räntor om det verkligen stämmer.

Tacksam för alla svar

Räntor är väl också ett pris i förhållande till vilken risk en bank tar.

Bra återbetalningsförmåga = hög lön
Låg belåning = Låg risk
Båda har fast/trygg anställning = låg risk
Ovan genererar, tillsammans med bra förhandling, till en låg ränta.

Man kan inte bara jämföra räntor med andra användare och vilja ha lika lågt.
Har själv 3-mån rörligt mellan 1,45 och 2,00 (beroende på när perioden inföll).

loffes skrev:
Räntor är väl också ett pris i förhållande till vilken risk en bank tar.

Bra återbetalningsförmåga = hög lön
Låg belåning = Låg risk
Båda har fast/trygg anställning = låg risk
Ovan genererar, tillsammans med bra förhandling, till en låg ränta.

Man kan inte bara jämföra räntor med andra användare och vilja ha lika lågt.
Har själv 3-mån rörligt mellan 1,45 och 2,00 (beroende på när perioden inföll).
Självklart är det så, men lönemässigt ligger vi ganska högt, belåningsgraden är låg i förhållande till värdet som ligger en bit över dubbla lånebeloppet. En heldel aktiehandel som görs via deras kontor med bra mycket högre avgifter än nätmäklare, men det är självvalt då jag gillar en perssonlig mäklare och smidigheten med att dom alltid är flexibla och hjälpsamma. Enligt bankmannen så säger han att jag ska ha den lägsta möjliga räntan som han tidigare lovat. Självklart är han försäljare så jag förstår att jag inte kan lita på allt som han säger men det har stämt väldigt bra vid tidigare jämförelser så därför är jag lite förvånad att det diffar så pass "mycket" nu. I sjävla verket blir det egentligen inga pengar att tala om då det är frågan om några tiondelar

-MH- skrev:
1,15% rörligt
1,127%, 30-dagars

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.