Jäklar, då måste jag genast byta från min utsugarbank!!!

(OBS! Ironi!)

:)
 
-MH- skrev:
Jäklar, då måste jag genast byta från min utsugarbank!!!

(OBS! Ironi!)

:)
Vi har ju pratat förr om vem som kommer ligga lägst på sikt, du med dina 1W+50 eller jag med mina 1M+40.

Jag har ju också fristående sparbank (Sparbanken Rekarne).
 
Pratade med bank i morse om lånet vi ska ha på huset vi köpt (kontrakt skrivs ikväll!) .
Lån på 2 mille. 1.85% 3 mån rörligt och 20% rabatt på hus och bilförsäkring. Låter det ok, eller ska man försöka få ner räntan ännu mer?
 
Vissa har bättre vilkor, andra sämre. :)
Du får nog ta och läsa genom de sista sidorna i den här tråden och bilda dig en egen uppfattning.
Sen återstår ju frågan om det är värt att stånga sig blodig för att få ytterligare nån 100del lägre ränta.
1.85% är ju lägre än alla bankers 3mån ränta enligt lista nu så..
 
-MH- skrev:
Jäklar, då måste jag genast byta från min utsugarbank!!!

(OBS! Ironi!)

:)

Vad har ni för bank och hur har ni lyckats komma ner till 1,12% samt 1,15%? Det låter ju osannolikt bra tycker jag. Jobbar ni möjligen på bank och har perssonalrabatt? Förutom att ni måste anses vara en bra kund är det några andra faktorer som som bidragit till denna ränta?
 
Tjacko skrev:
Vad har ni för bank och hur har ni lyckats komma ner till 1,12% samt 1,15%? Det låter ju osannolikt bra tycker jag. Jobbar ni möjligen på bank och har perssonalrabatt? Förutom att ni måste anses vara en bra kund är det några andra faktorer som som bidragit till denna ränta?

Jag förstår inte heller vad ni har för banker som kan ge er dessa räntor!
 
Men kära vänner, det står ju några inlägg längre upp vad vi har för banker.

Nej, jobbar inte på bank, så det är ingen personalrabatt eller kompiserbjudande. Jag vet inte varför jag fick så bra ränta, men de tyckte jag var en bra kund sa de. Om de menar bra som i "lätt att lura" vet jag inte. Har inget sparkonto, ingen aktiehandel och inte någon pensionsförsäkring i banken.

Men visst, bra ekonom, låg belåningsgrad och stort lån hjälper säkert till. Jag berättade för min bank att jag skulle shoppa runt lite - och det gjorde jag - och befintlig bank gav bäst villkor, totalt sett.
 
ordain skrev:
Vi har ju pratat förr om vem som kommer ligga lägst på sikt, du med dina 1W+50 eller jag med mina 1M+40.
Du kommer nog på sikt ligga ca 0,05% lägre.
 
Tjacko skrev:
Vad har ni för bank och hur har ni lyckats komma ner till 1,12% samt 1,15%? Det låter ju osannolikt bra tycker jag. Jobbar ni möjligen på bank och har perssonalrabatt? Förutom att ni måste anses vara en bra kund är det några andra faktorer som som bidragit till denna ränta?
Jag jobbar inte på bank, men inom finansbranschen och kan en del om kreditmarknaden, vilket hjälper i diskussionen. Min bank-kvinna vet att jag vet mer än hon om bolån och känner sig nog lite i underläge.

Jag begärde att få en ränta bunden till STIBOR, med så kort löptid som de gick med på. Min bank gick med på 30-dagars som lägst till privatpersoner, så det fick bli det. Sedan förhandlade jag med chefen om vilken marginal jag skulle ha och hon gick med på +40 punkter.
 
F
Har för tillfället 1,7% på byggkreditivet och har precis börjat prata med bankerna om villkoren på dom riktiga lånen. Med viss förvåning så är bästa erbjudandet nu inte bättre än 1,8-1,85%. Vad göra, vilka argument biter? Känns visset att få sämre villkor än på byggkreditivet.
 
Skönt inlägg, hehe:D , vi kanske behöver lite sånt för att bygga lite snabbare(jaha nu e det inlägget borta, tyckte det var kula annars att någon på Bahamas hittat hit), för övrigt fick jag 1,97 nästa vecka när 3 månaders slår om igen. Kasst tycker jag!
 
Redigerat:
Undrar om någon funderar på att börja binda? Eller vad man tror att räntorna kommer att utvecklas?
 
Ni som kör helt rörlig ränta (dvs repokopplat), har ni fått några indikationer om bankerna hänger med ner på sista 0,25-sänkningen i veckan?
 
Fick ett av våra lån sänkt med 35 punkter, 3-månaders.
Vi har nu räntor mellan 1,37 och 2,00. Samtliga 3-månaders.
Hoppas på fler sänkningar, dom ligger lite olika i tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.