147 412 läst ·
1 024 svar
147k läst
1,0k svar
Vilken rörlig ränta har ni?
Jag har haft en dialog med min kära bank i dag (SHB).
Vi har rörlig lån på 2.9 MSek med 2,3% ränta.
De tyckte naturligtvis inte att det var dålig ränta även om skillnanden på STIBOR T/N och vår ränta ökat väsentligt sedan 2008-06. Från STIBOR +0,29% till +1,21%
Dessutom avslutar han glatt att de kan erbjuda 2,2 % på tremåndaresränta och dessutom ytterligare 0,5% rabatt om vi börjar pensionsspara med 1000 sek i månaden.
Jag måste tydligen ta mig i kragen och byta bank efter 15 år
Vi har rörlig lån på 2.9 MSek med 2,3% ränta.
De tyckte naturligtvis inte att det var dålig ränta även om skillnanden på STIBOR T/N och vår ränta ökat väsentligt sedan 2008-06. Från STIBOR +0,29% till +1,21%
Dessutom avslutar han glatt att de kan erbjuda 2,2 % på tremåndaresränta och dessutom ytterligare 0,5% rabatt om vi börjar pensionsspara med 1000 sek i månaden.
Jag måste tydligen ta mig i kragen och byta bank efter 15 år
Redigerat:
Vi har 2.10 på Nordeas 3 mån,dock inga krav på amortering,lån på 2.2Mkwattro skrev:
MathiasS skrev:
....och den 18 Mars åkte räntan ner till 1,87 %.
1,90 SHB 3-månaders.