Jag har haft en dialog med min kära bank i dag (SHB).
Vi har rörlig lån på 2.9 MSek med 2,3% ränta.
De tyckte naturligtvis inte att det var dålig ränta även om skillnanden på STIBOR T/N och vår ränta ökat väsentligt sedan 2008-06. Från STIBOR +0,29% till +1,21%
Dessutom avslutar han glatt att de kan erbjuda 2,2 % på tremåndaresränta och dessutom ytterligare 0,5% rabatt om vi börjar pensionsspara med 1000 sek i månaden.
Jag måste tydligen ta mig i kragen och byta bank efter 15 år :-(
 
Redigerat:
2,05 rörligt SHB, 2,2M
 
3.75 swedbank 600 tusen
 
Vi har den danske banken och har i dag en rörlig ränta på 2.8%.
 
kwattro skrev:
Fick erbjudande om 2.10 på 3 mån av Nordea.. Vad man bör tänka på är att de krävde att man amorterar övre 25% av totala lånet på 15 år.. Jag tänkte renovera för den extra summan det blir istället och väljer Swedbank där jag redan är kund. Fick 2.24% på 3 mån. upp till 85%
/T
Vi har 2.10 på Nordeas 3 mån,dock inga krav på amortering,lån på 2.2M
 
2.0 på Swedbank - "Smålandslånet" ger viss rabatt.
Dock ett litet topplån, ca 300" på 4.05% och ca 2000 amortering/mån.
 
1.85% på 3mån hos Swedbank (alltså 50 punkters rabatt).
 
1,85 % på Danske bank
 
1.76% 3-mån SEB 2.9milj 85% belåning.
 
1,71% 3-mån SEB 1,5 milj 70% belåning.
 
alla på swedbank

2.1 % Eklån Villa 1må Spec 09-03-01
2,050 % Eklån Villa 1må Spec 09-03-08
och
3.5 % Villalån (toplån) 09-03-01
 
MathiasS skrev:
2,11 på SEB 3 månaders, sedan förra veckan. Nivån låst relativt SEB's inlångingsränta+"likviditetspåslag", dvs jag har inte längre en rabatt mot något listpris. Den 18 mars revioderar SEB sina 3 månaders och då ändras ev min räntesats något.

....och den 18 Mars åkte räntan ner till 1,87 %.
 
SEB, 3-mån. 1,71 % på 3,2 mille. Sparar 1500 kr/mån i fonder hos SEB, som var ett krav.
 
Ligger just nu på 1,75 %, 1-månaders, Danske Bank
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.