9 266 läst ·
25 svar
9k läst
25 svar
Vilken kabel till strömkännare?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
EKKX 2x2x0,5 finns inte vad jag vet.
EKKX 1x4 finns däremot.
Sedan är 0,5 diametern på tråden så den blir bara 0,2 mm2 men nu såg jag vad elmont skrev så det blev en gång till.
LIYY finns som 4x 0,5 mm2, godkänd för 300V
Protte
EKKX 1x4 finns däremot.
Sedan är 0,5 diametern på tråden så den blir bara 0,2 mm2 men nu såg jag vad elmont skrev så det blev en gång till.
LIYY finns som 4x 0,5 mm2, godkänd för 300V
Protte
EKK/EKLK/EXK/o.s.v. 5G1.5 så uppfylls kraven på area och isolationsklass och du slipper huvudbry.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Där ser man det finns 2 pars, jag har bara och endast sett fyrskruv.
Protte
Protte
Jag älskar det här forumet, samtidigt hatar jag det.
Så himla jobbigt med kasten mellan vad som absolut går bra och absolut inte går bra.
Jag har iaf begrundat era inlägg och bestämt mig för att det blir EKK 5x1,5. Jag kommer däremot köra EKKX till givarna, om nu inte ngn tänker förstöra den planen för mig.
EKKX finns förövrigt i den strl på Classe
Jag har iaf begrundat era inlägg och bestämt mig för att det blir EKK 5x1,5. Jag kommer däremot köra EKKX till givarna, om nu inte ngn tänker förstöra den planen för mig.
EKKX finns förövrigt i den strl på Classe
Hakar på ämnet lite.
Har kopplat spänningssatt en kombipanna åt en kund , och nu ville han att jag ska koppla in givarna också. Fick även ansluta c-pumparna också eftersom "det gjorde minsann inte rörkrökarna trots en sedel extra i handen .."
Det är alltså en framledningsgivare, en ute och en innetempgivare. Eftersom pannan dock var beg. så finns ingen manual att tillgå, en CTC1100 , Så då funderar jag på vilken kabel som är lämpligast?
Givarna är nya för dom gamla fanns ej kvar, så nån gammal kabel finns ej att gå efter. ¨Funkar EKKX lr måste det va t.ex EKK? Lr snarare, vilken spänning arbetar dom på? Har aldrig rört i nått liknade tidigare, iaf inte styrdelen på nån panna.
Har kopplat spänningssatt en kombipanna åt en kund , och nu ville han att jag ska koppla in givarna också. Fick även ansluta c-pumparna också eftersom "det gjorde minsann inte rörkrökarna trots en sedel extra i handen .."
Det är alltså en framledningsgivare, en ute och en innetempgivare. Eftersom pannan dock var beg. så finns ingen manual att tillgå, en CTC1100 , Så då funderar jag på vilken kabel som är lämpligast?
Givarna är nya för dom gamla fanns ej kvar, så nån gammal kabel finns ej att gå efter. ¨Funkar EKKX lr måste det va t.ex EKK? Lr snarare, vilken spänning arbetar dom på? Har aldrig rört i nått liknade tidigare, iaf inte styrdelen på nån panna.
Givarkretsarna är säkerligen inte anslutna till nätpotential iaf... Och är kopplingsutrymmet i pannan för givarna avskiljt från ledare med nätspänning så går det med vilken kabel som i stort sett.
Det är "typ" avskiljt, det är en separat slang fram till plinten som sitter lite avsides i kopplingsutrymmet.
Hörde med en kollega som har gjort betydligt fler värmeanläggningar och han sa samma sak, att bara det är avskiljt så går det med vilken kabel som helst. Varje dag lär man sig nått nytt.
Hörde med en kollega som har gjort betydligt fler värmeanläggningar och han sa samma sak, att bara det är avskiljt så går det med vilken kabel som helst. Varje dag lär man sig nått nytt.
Om givarna fanns att köpa så är det väl troligt - men absolut inte säkert - att den som säljer givarna även har koll på vad som gäller pannan.
Eller är det så fantastiskt att det faktiskt är standardgivare på sånthär?
Eller är det så fantastiskt att det faktiskt är standardgivare på sånthär?
Beg. panna som sagt. Kunden köpte den av rörkrökarn som plocka ner den. Samma röris tog hem givarna, så man får ju hoppas att det blir rätt. Kabelvalet finns nog angivet i brukset till givarna när dom kommer, kom ja på så här lite senare.
Klicka här för att svara